سیاسی >>  سیاسی >> نبض سیاست
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۰  ، 
کد خبر : ۳۲۲۷۵۲

رای بالای رییس مجلس یازدهم

این میزان از آراء برای رییس مجلس در حالی صورت می کیرد گه در هفته های اخیر شاهد حجم گسترده ای از تخریب رسانه ای رییس مجلس جدید بودیم. محور این تبلیغات نیز توسط رسانه های اصلاح طلبی بوذند که تلاش داشتند تا اختلافات طبیعی درون جریان ائتلاف نیروهای انقلاب که پیروز مجلس گشته اند را بزرگنمایی کرده و به عاملی برای شکاف در مجلس تبدیل کنند.

جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی با دستور کار انتخاب هیئت رئیسه قوه مقننه آغاز و محمد باقر قالیباف منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم با تعداد 230 رای به عنوان رئیس مجلس یازدهم انتخاب شد. قالیباف را می توان یکی از روسای مجلسی دانست که با بیشترین آراء بر کرسی ریاست تکیه زده است. میزان اراء او 230 رای بود که از مجموع 264 رای ماخوذه کسب شده است. و این در حالی است که از میان 290 نفر نماینده، هنوز تکلیف تعدادی از نمایندگان به دلیل عدم برگزاری مرحله دوم انتخابات بدلیل شیوع کرونا مشخص نشده است.

این میزان از آراء برای رییس مجلس در حالی صورت می کیرد گه در هفته های اخیر شاهد حجم گسترده ای از تخریب رسانه ای رییس مجلس جدید بودیم. محور این تبلیغات نیز رسانه های اصلاح طلبی بودند که تلاش داشتند تا اختلافات طبیعی درون ائتلاف نیروهای انقلاب که پیروز مجلس گشته اند را بزرگنمایی کرده و به عاملی برای شکاف در مجلسيان تبدیل کنند. انتخاب قاطع محمدباقر قالیباف نشان داد که اختلافات به خوبی توسط نمایندگان مجلس مدیریت و مهار گردیده است.  

در جدول زیر تعداد آرایی که رؤسای مجلس در طول ادوار تشکیل آن کسب کردند مشخص شده است:

تعداد آرای ریاست مجلس

 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات