صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۷  ، 
کد خبر : ۳۲۲۸۲۶

سازمان فلسطینی:اخبار رسانه‌‌ای درباره رقابت بر سر مقدسات قدس، دامی برای اردن است

نشریه اسرائیلی «اسرائیل هیوم» دوشنبه (دیروز) به نقل از چند دیپلمات سعودی از تماس‌های «فوق محرمانه» میان مقامات تل آویو و ریاض و ورود سعودی‌ها به عرصه مدیریت اماکن مقدس قدس در راستای مقابله با نفوذ ترکیه و اجرای طرح موسوم به «معامله قرن» خبر داد.
سازمان بین‌‌المللی «القدس» در واکنش به این موضوع اعلام کرد، اخبار رسانه‌های رژیم صهیونیستی درباره وجود رقابت میان عربستان سعودی و ترکیه بر سر مقدسات اسلامی در قدس اشغالی، دام پهن شده برای اردن است تا این کشور را به سمت هماهنگی با رژیم اشغالگر در خصوص مقدسات بکشاند.
سازمان القدس این اخبار را «مسموم» خواند و گفت، نباید با آنها به صرف اخبار درز پیدا کرده نگاه انداخت بلکه اینها پیام‌های سیاسی هدف‌دار هستند.
در ادامه این بیانیه آمده است: ما در سازمان بین‌‌المللی القدس معتقدیم اینها یک حیله سیاسی است که سعی در ترساندن اردن از وجود دو قدرت منطقه‌ای اسلامی به عنوان رقبای اصلی در ایفای نقش وی دارد تا اشغالگر را به عنوان ضامن و نجات‌دهنده این نقش اردن معرفی کند. هدف این دام و حلیه اسرائیلی، ایجاد ترس بیشتر میان قدرت‌های منطقه‌‌ای عربی و اسلامی است.
سازمان مذکور از کشورهای عربستان، ترکیه و دیگر کشورهای عربی و اسلامی خواست در راستای تقویت نقش تاریخی اردن در مسجدالاقصی به عنوان نماینده اوقاف اسلامی قدس بکوشند و از کشاندن قدس به یک موضوعی مورد اختلاف در برهه فعلی بپرهیزند.
اردن بر اساس توافق «وادی عربه» امضا شده در سال ۱۹۹۴ میان این کشور و رژیم صهیونیستی، نظارت رسمی بر امور دینی در قدس را بر عهده دارد.
در مارس ۲۰۱۳ نیز «عبدالله دوم» شاه اردن و «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان توافقنامه‌ای امضا کردند که بر اساس آن حق «قیمومیت و دفاع از قدس و مقدسات» در فلسطین به اردن داده شد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات