صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۰  ، 
کد خبر : ۳۲۲۳۵۷

کرانه باختری را قوی کنید!

پس از برگزاری سه دوره انتخابات پارلمانی در سرزمین‌های اشغالی، بالأخره در ظاهر[...]

یادداشت: پس از برگزاری سه دوره انتخابات پارلمانی در سرزمین‌های اشغالی، بالأخره در ظاهر، بحران سیاسی رژیم صهیونیستی با کلیدواژه الحاق بخش‌های بزرگی از کرانه باختری به سرزمین اشغالی میان حزب نتانیاهو و حزب بنی گانتز پایان یافت.

گزاره خبری:

به گزارش روزنامه انگلیسی گاردین؛130 نفر از اعضای پارلمان انگلیس ازجمله وزرای سابق کابینه محافظه‌کار، با ارسال نامه‌ای از «بوریس جانسون» نخست‌وزیر بریتانیا درخواست کردند تا درصورتی‌که کابینه ائتلافی جدید «بنیامین نتانیاهو» طرح الحاق بخش‌‌های بزرگی از کرانه باختری رود اردن به سرزمین اشغالی را پیش ببرد، تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی وضع کند. این نامه که به امضای «لرد پاتن» رئیس سابق حزب محافظه‌کار و «اندرو میچل» وزیر سابق توسعه بین‌المللی انگلیس درآمده است، تأکید دارد که طبق قوانین بین‌المللی، الحاق کرانه باختری به سرزمین اشغالی کاملاً غیرقانونی است. امضاکنندگان این نامه که شامل دیپلمات‌ها و اعضای سرشناس کمپین‌های مخالف با ضد یهودیت در حزب کارگر ازجمله «مارگارت هاج» نیز می‌شوند، تأکید کردند که انگلیس در تحریم روسیه بعد از الحاق کریمه به مسکو هیچ تردیدی به خود راه نداده است و بنابراین هرگونه اقدام مشابه در الحاق کرانه باختری به فلسطین اشغالی، پاسخ مشابهی دریافت خواهد کرد.

نکته تحلیلی:

واقعیت آن است که انگلیس نقش اساسی در تشکیل این غده سرطانی در منطقه داشته است. این کشور استعماری به همراه آمریکا، تاکنون بیشترین حمایت را از فعالیت‌های نژادپرستانه این رژیم انجام داده‌اند. در آخرین اقدام اخیر، وزارت امور خارجه آمریکا در 9 اردیبهشت‌ماه اعلام کرد، آماده است تا حاکمیت رژیم صهیونیستی بر شهرک‌های صهیونیست‌نشین در کرانه باختری را به رسمیت بشناسد! رهبر انقلاب با دوراندیشی مثال‌زدنی خود، سال‌ها پیش درباره قوی کردن و قرار گرفتن کرانه باختری در خط مقدم مقاومت را مطرح کردند که صحت این راهبرد منطقه‌ای، امروزه بیش‌ازپیش نمایان گشته است؛ کرانه باختری می‌بایست همچون حزب‌الله، قوی و منسجم در مقابل رژیم صهیونیستی بایستد تا دشمن هرگز چشم طمع به آن نداشته باشد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات