صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۲  ، 
کد خبر : ۳۲۲۹۷۶

ظریف با چه کسی مذاکره کرد؟! عکس ها

ریچاردسن در این سخنران چنین گفت:" آیا شما برای تغییر در ایران آماده هستید؟ آیا شما برای تغییر رژیم در ایران آماده هستید؟... آیا شما برای پایان دادن به دیکتاتوری آماده هستید؟می‌دانید هر خبری که در مطبوعات می‌خوانید در رابطه با کمبود آب، فساد، کمبود یک انتخابات آزاد، اعدام‌ها، ناپدید شده زندانیان است؛ و ناآرامی‌های سیاسی گسترده است. می‌دانید چرا؟ برای این که نقطه پایان نزدیک است و چیزی که شاهد آن هستید یک تغییر عظیم است
روز جمعه ۱۶ خرداد، سیدعباس موسوی، سخنگوی وزارت خارجه، در پاسخ به سؤوالات خبرنگاران در مورد اظهارات «بیل ریچاردسون» فرماندار پیشین ایالات متحده، مبنی بر اینکه برای آزادی  «مایکل وایت» زندانی آمریکایی در ایران که به تازگی آزاد شده است با برخی از مقامات ایرانی از جمله محمد جواد ظریف و مجید تخت روانچی  دیدار‌هایی داشته است، گفت: این دیدار‌ها مربوط به ماه‌ها قبل بوده است.
ظریف با چه کسی مذاکره کرد؟! عکس و فیلم
بیل ریچاردسون فرماندار پیشین ایالت نیومکزیکو در ایالات متحده، در توییتی نوشته بود:
"خوشحالم که «مایکل وایت» در حال بازگشت از ایران به آمریکا است. من یک سال از طرف مادر مایکل و جاناتان فرانکز برای اطمینان از آزادی وی تلاش کردم. من با مقامات ارشد ایرانی از جمله محمدجواد ظریف و مجیدتخت روانچی دیدار‌هایی داشتم.  [۱]گفتنی است مدت کوتاهی پس از ترور حاج قاسم سلیمانی در بغداد، تصاویری از ملاقات محمدجواد ظریف با بیل ریچاردسون و فردی به نام «میگی برگمن» منتشر شده بود.
ما حالا که اظهارات ریچاردسون درباره ملاقات و موضوع ملاقات با ظرف رسما توسط دستگاه دیپلماسی تایید شده، شاید لازم است بار دیگر نگاهی به سوابق ریچاردسن و دیگر همراه او در ملاقات با ظرف داشته باشیم.
این سیاستمدار دمکرات در دولت دوم بیل کلینتون ابتدا نماینده آمریکا در سازمان ملل بود و سپس وزیر انرژی آمریکا شد. ریچاردسن پیش از آن از ۱۹۸۳ تا ۱۹۹۷ نماینده ناحیه سوم ایالت نیومکزیکو در مجلس نمایندگان نیز بود. در سال ۲۰۰۸، ریچاردسن در مارحل مقدماتی انتخابات ریاست جمهوری به عنوان نامزد حضور داشت. یکی از خصوصیات ویژه او به عنوان یک چهره سیاسی که ریچاردسن را به ایران نیز مرتبط می‌کند، شهرت او به عنوان یکی از هواداران و لابی‌گران شناخته شده سازمان منافقین در ساختار سیاسی آمریکاست.
فقط برای این که عمق وابستگی و مزدوری او برای فرقه رجوی روشن شود، صرفا محتوای  یک مقاله و یک سخنرانی از او را درباره سازمان مجاهدین خلق (منافقین) مرور می‌کنیم.
ظریف با چه کسی مذاکره کرد؟! عکس و فیلم
متن سخنرانی او در تیرماه ۹۷ در جمع هواداران منافقین در واشینگتن به نقل از روزنامه «واشینگتن تایمز» به این شرح است. لازم به ذکر است که متن سخنرانی یک نماینده کنگره در جمع یک گروه سیاسی، تنها زمانی در روزنامه‌ای همچون واشینگتن پست منتشر می‌شود که پول هنگفتی به این روزنامه پرداخت شود، چرا که چنین متنی در حکم یک رپرتاژ آگهی برای یک گروه سیاسی است و قطعا خود سازمان این پول را پرداخت کرده است. ریچاردسن در این سخنران چنین گفت:
" آیا شما برای تغییر در ایران آماده هستید؟ آیا شما برای تغییر رژیم در ایران آماده هستید؟... آیا شما برای پایان دادن به دیکتاتوری آماده هستید؟
می‌دانید هر خبری که در مطبوعات می‌خوانید در رابطه با کمبود آب، فساد، کمبود یک انتخابات آزاد، اعدام‌ها، ناپدید شده زندانیان است؛ و ناآرامی‌های سیاسی گسترده است. می‌دانید چرا؟ برای این که نقطه پایان نزدیک است و چیزی که شاهد آن هستید یک تغییر عظیم است. مانند بسیاری از همکارانم در اینجا که در پشت سرم مشاهده می‌کنید، دموکرات، جمهوریخواه، سناتورها، ژنرال‌ها، فعالان اجتماعی، رهبران سیاسی از اقصی نقاط آمریکا، می‌خواهم که شما بدانید همانطور که سناتور توریسلی گفت، آمریکا از شما حمایت می‌کند، و من در پشت صحنه رهبران کشور‌های جهان شامل قانونگذاران، نخست وزیران، رهبران تقریباً همه کشور‌های غربی اروپایی، افریقایی و رهبران ملیت‌های آسیایی را می‌بینم که از شما حمایت می‌کنند.
ظریف با چه کسی مذاکره کرد؟! عکس و فیلم
در این جا بسیاری رهبران برجسته حضور دارند، ولی می‌دانیم که این واقعه در چه رابطه‌ای است، این واقعه در رابطه با شماست، شما سرچشمه تغییر در ایران هستید. نسل جوان، زنان، مقاومت، جوانان شرکت کننده در اینجا و من می‌خواهم به شما بگویم که بسیاری از مردم سئوال می‌کنند که آیا آلترناتیوی در مقابل دیکتاتوری آخوندی وجود دارد؟ و جواب است که بله. این آلترناتیو نیروی مقاومت است،  مجاهدین خلق است،  خانم رجوی است و همین‌طور شما هستید؛ و به شما می‌گویم که دلیلش چیست، چون شما کسانی بودید که علیه شاه جنگیدید، شما علیه دیکتاتوری جنگیدید، علیه دیکتاتوری مذهبی، شما در سنگر‌ها جنگیدید و کشته شدید و شما نماینده یک پلاتفرم هستید، یک پلاتفرم دموکراتیک برای آزادی و دموکراسی. شما از تساوی حقوق زن و مرد حمایت کردید، شما از منشور سازمان ملل و حقوق بشر حمایت کردید، شما از برگزاری یک انتخابات آزاد و منصفانه حمایت کردید، شما از بخش خصوصی حمایت کردید، شما از ابطال قوانین قصاص حمایت کردید، شما از دموکراسی و اینکه نسل جوان بتواند در آینده فرصت‌های شغلی داشته باشد حمایت کردید.
پس من به‌عنوان دوستتان در اینجا به شما می‌گویم: قدرت در دست شماست، قدرت در دست تک به تک شما در اینجا است، و هر کدام از شما هزاران نفر در ایران را نمایندگی می‌کند که می‌گویند نه به دیکتاتور و اصلاح طلب. نقطه پایان نزدیک است، پایان نزدیک است. بنا بر این آیا شما خواهان یک ایران آزاد هستید؟ آیا شما به خانم مریم رجوی به‌عنوان رئیس‌جمهور ایران رأی خواهید داد؟ متشکرم" [۲]او که به مدت ده سال، جزو حقوق‌بگیران و مهمانان اجاره‌ای سازمان برای شرکت در گردهمایی‌ها و رویداد‌های متعلق به فرقه رجوی بود، دوباره در تابستان سال بعد و در همان گردهمایی طرفداران فرقه در  واشینگتن، به یک دهه مزدوری خود برای منافقین اشاره و به آن افتخار می‌کند. متن سخنرانی او در تیر ۹۸ به این شرح است:

" متشکرم. من یک سؤال از شما دارم. آیا شما خواهان دمکراسی در ایران هستید؟ [جمعیت: بله]آیا شما هوادار سازمان مجاهدین خلق و شورای ملی مقاومت ایران هستید؟ [جمعیت: بله}

می‌خواهم به شما بگویم که چقدر مفتخر هستم. من به‌مدت ده سال با شما بوده‌ام. ولی هنوز خیلی جوان هستم و می‌خواهم در مورد قدرت این جنبش، به‌عنوان یک آمریکایی بگویم و می‌دانم که بسیاری از ایرانیان مقیم آمریکا در بین شما هستند. قدرت این جنبش در این است که حمایتش فراحزبی است. هم دموکرات‌ها هستند و هم جمهوری‌خواهان. امروز سخنان رهبران جمهوریخواه و دموکرات را شنیدید. شما سخنان خانم رجوی را شنیدید.
صحبت‌های ژنرال (جک کین) را شنیدید. صحبت‌های بسیاری را در مورد موضوعات مربوط به رژیم شنیدید. نظامی جدید در ایران لازم است و آن نظام، شما هستید، مجاهدین خلق ایران، شورای ملی مقاومت ایران، آلترناتیو؛ و می‌خواهم به‌شما بگویم چرا. اول این‌که سازمانی است قدرتمند با توانمندی فراوان، تعهد بسیار و قابلیت‌های فراوان رهبری. دوم، یک رهبر برجسته و فراحزبی؛ و خانم رجوی یک رهبر بزرگ است. ده ماده‌یی را که او در موردشان صحبت کرد، مرور خواهم کرد. سوم، برنامه. به‌عبارت دیگر به‌عنوان افراد جوان، به‌عنوان آن دسته از شما که اینجا گرد آمده‌اید، خواسته شما چیست؟ خواسته شما یک ایران آزاد است. ولی شما خواهان دموکراسی و حقوق بشر هستید. شما یک طرح و برنامه دارید. مواظب سیاستمدارانی باشید که برنامه ندارند و فقط در مورد خواسته‌هایشان حرف می‌زنند. دیگر چی؟ (جنبش شما) خطرپذیر است. این جمعیت، سازمان مجاهدین خلق خطر می‌پذیرد. در اروپا و آمریکا هدف قرار گرفته. به‌خاطر مردم و به‌خاطر آزادی و به‌خاطر دموکراسی خطر می‌پذیرد. با رژیم درمی‌افتد. در مورد موضوعات ایران صحبت می‌کند. ما رژیم را می‌شناسیم. مشکلات اقتصادی، فساد، تورم غول‌آسا، نقض حقوق بشر، اعدام، فقدان دموکراسی، حمله به‌آمریکا، ولی آن‌چه که شما نمایندگی می‌کنید، شمایی که از سراسر کشور و از سراسر جهان گردهم آمده‌اید، آینده است. شما از حمایت بین‌المللی برخوردارید. من در مراسم پاریس و در سراسر جهان حضور داشته‌ام که بیانگر حمایت بین‌المللی توسط قانونگذاران، کشور‌ها و جنبش‌هاست.

شما در جهت درست تاریخ هستید. صحیح است؟ [جمعیت: بله]پس با برنامه ده ماده‌یی، سخنانم را به‌پایان می‌برم. زیرا می‌خواهم به‌آن گوش کنید. مثل دموکراسی است. می‌خواهم مفهوم این برنامه ده ماده‌یی را جذب کنید.
زیرا اگر یک ایران آزاد و انتخابات آزاد در کار باشد، این چیزی است که واقع می‌شود... "

او در بخش پایانی سخرانی خود چنین به مجیزگویی سازمان منافقین می‌پردازد:

"، ولی شما سخنرانان و رهبران فوق‌العاده‌یی در اینجا دارید که نشان‌دهنده قدرت جنبش شما است؛ حالا می‌خواهم به‌بهترین قسمت سخنرانی‌ام برسم. قسمت پایانی.

متشکرم.
آیا شما خواهان دموکراسی در ایران هستید؟ [جمعیت: بله]آلترناتیو چیست؟ مجاهدین

مجاهدین
بلندتر بگویید

مجاهدین. "

ظریف با چه کسی مذاکره کرد؟! عکس و فیلم
منبع:مشرق نیوز
[۱]http://www.qudsonline.ir/news/۷۰۷۰۱۱

[۲]https://www.washingtontimes.com/news/۲۰۱۸/jul/۱۸/you-are-the-source-of-change-in-iran
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
علی اصغر حبیبیان
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
2
0
سلام.آفتاب آمد دلیل آفتاب!
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات