صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۸  ، 
کد خبر : ۳۲۳۱۵۸

قدرت تعیین‌کننده

نیروی دریایی قدرتمند و حضور در آب‌های آزاد و فراتر از آن توانایی ایجاد امنیت برای تجارت دریایی یکی از مؤلفه‌های قدرت در جهان به شمار می‌آید[...]

یادداشت: نیروی دریایی قدرتمند و حضور در آب‌های آزاد و فراتر از آن توانایی ایجاد امنیت برای تجارت دریایی یکی از مؤلفه‌های قدرت در جهان به شمار می‌آید، موضوعی که کشورهای انگشت‌شماری در جهان به آن نائل‌آمده‌اند، یا به عبارت بهتر، این بازوی قدرت همچنان در انحصار قدرت‌های بزرگ جهانی است! و دست یافتن هر کشوری به این قدرت و توانایی می‌تواند معادلات بسیاری را در سطح بین‌الملل به نفع آن ملت تغییر دهد.

گزاره خبری: فرمانده نیروی دریایی سپاه، اخیراً اعلام کرد: «به نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ابلاغ مأموریت شده تا در آب‌های دوردست حضور یافته و این حضور دائمی باشد.» وی افزود: «اعزام ناوگروه از سوی نیروی دریایی سپاه به آب‌های دوردست درگذشته انجام شده است و ناوگروه دوم ما نیز به آب‌های اقیانوس هند اعزام شد. سردار علی‌رضا تنگسیری با بیان این‌که این اقدام حسب تدبیر فرماندهی معظم کل قوا صورت می‌گیرد، خاطرنشان کرد: «برادران ما در نیروی دریایی ارتش این اقدام را بارها انجام داده‌اند و سپاه نیز در راستای مسئولیت‌های خود این موضوع را در دستور کار دارد.» وی عنوان داشت: «به دنبال ایجاد پایگاه دائمی در اقیانوس هند هستیم و این مهم را تا پایان امسال عملیاتی خواهیم کرد.»

گزاره تحلیلی: آنچه در جریان ارسال 5 کشتی نفت‌کش متعلق به جمهوری اسلامی ایران و با پرچم برافراشته کشورمان به سواحل ونزوئلا- واقع در حیاط‌خلوت آمریکا- رخ داد را می‌توان ثمره قدرت روزافزون جمهوری اسلامی ایران ازجمله در حوزه امنیت دریایی دانست، قدرت دریایی که فراتر از ابعاد نظامی و بازدارندگی در دفاع از مرزهای سرزمینی، می‌تواند به‌عنوان یک عامل پشتیبان، رونق تجارت دریایی و امنیت محموله‌های تجاری در منطقه و فراتر از آن تضمین کرده و زمینه‌سازی جدی برای بی‌اثر کردن تحریم‌های ظالمانه کاخ سفید علیه ایران را فراهم آورد! به عبارت دقیق‌تر، حوزه دفاعی و نظامی جمهوری اسلامی یکی از مهم‌ترین سرمایه‌گذاری‌ها است که برای رونق‌بخشی به تجارت کشورمان در شرایط تهدید و تحریم صورت گرفته است. (نویسنده: سیدفخرالدین موسوی)

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
علی اصغر حبیبیان
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
0
0
باسلام.احسنت.خدا قوّت ای دریادلان ولایی و عزّتمند..یاعلی ازاین همّت والا..
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات