صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۱  ، 
کد خبر : ۳۲۳۴۴۹

هدف قرار گرفتن هواپیمای متجاوز آمریکایی

نیروهای نظامی ونزوئلا موسوم به مرکز «فرماندهی استراتژیک عملیات‌های نیروهای مسلح ملی بولیواری» شامگاه چهارشنبه اعلام کرد که یک فروند هواپیمای آمریکایی را در حریم هوایی ونزوئلا ساقط کرده‌اند.

خبرگزاری «اسپوتنیک» نوشت  این مرکز در صفحه رسمی توئیتر خود نوشت: «فرماندهی پدافند هوایی یکپارچه در شامگاه هشتم جولای، هواپیمای متجاوز به حریم هوایی ونزوئلا را با شماره بدنه آمریکایی شناسایی کرده و طبق پروتکل‌ها با استفاده از جنگنده‌های نظامی، آن را سرنگون کرد».

اسپوتنیک در ادامه با بیان اینکه هنوز هیچ جزئیات رسمی درباره محل این واقعه یا محموله هواپیما از سوی مقامات ونزوئلا منتشر نشده اما تحلیل کرد که چنین اتفاق‌هایی معمولا به دلیل قاچاق مواد مخدر رخ می‌دهد و ماه قبل نیز ارتش ونزوئلا یک هواپیمای آمریکایی دیگر را که در حال قاچاق مواد مخدر بود، منهدم کرد.البته صفحه توئیتر مرکز فرماندهی استراتژیک عملیات‌های نیروهای مسلح ونزوئلا نیز اعلام کرد که این هواپیما در قاچاق مواد مخدر دخیل بوده است.

بر این اساس، این مرکز در پیام توئیتری خود، تصاویری را از لاشه در حال سوختن هواپیما منتشر کرد که در یکی از آنها شماره بدنه آمریکایی آن مشخص است.

به نوشته اسپوتنیک، اطلاعات وبسایت مکان‌یابی «فلایت‌رادار» نشان می‌دهد که پرنده سرنگون شده، یک هواپیمای خصوصی مدل «هاوکر ۸۰۰» با شماره بدنه N339AV بود که آخرین مسیر پروازی آن در مکزیک ثبت شده است.

 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات