صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۶  ، 
کد خبر : ۳۲۳۴۳۵

خلاف تعهدات و وظایف!

اعتراض و انتقاد زنان کشورمان به وضعیت مد و لباس و بی‌توجهی مسئولین به آن موضوع تلخ چند سال اخیر حوزه فرهنگ کشور است[...]

یادداشت: اعتراض و انتقاد زنان کشورمان به وضعیت مد و لباس و بی‌توجهی مسئولین به آن موضوع تلخ چند سال اخیر حوزه فرهنگ کشور است؛ اما گویا گوش شنوایی در برابر مطالبه گری نیمی از جمعیت کشور و یا عزمی برای حل مسئله زنان ایرانی وجود ندارد! اعتراضی که برای درک آن، کافی است سری به مغازه‌ها و فروشگاه‌های عرضه پوشاک و لباس در سطح شهر بزنید تا با وضعیت نابسامان و عجیب‌وغریب مانتوها و پوشاک زنانه روبرو شوید؛ اما این پایان ماجرای نظارت بر بازار پوشاک نیست!

گزاره خبری: در این بازار آشفته گویا اشرافیت جریان‌های ترویج‌گر بی‌بندوباری و حیازدایی از جامعه ایرانی بیش از مسئولان است؛ چراکه در کنار فقدان محض سیستم نظارتی و با کمک گرفتن از فضای مجازی و کانال‌ها و صفحه‌های متعدد، در حال مدیریت کردن آن هستند. با این وجود، در روزهای گذشته خبری تأسف‌بارتر دیگری نیز منتشر شد! بر اساس این خبر، «مرضیه شفا‌پور»، دبیر کارگروه مد و لباس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با طراحان لباس‌های هنجارشکن و مسئله‌دار در رستورانی مجلل گعده خصوصی گرفته است!

گزاره تحلیلی: انتظار از مسئولین عرصه فرهنگ آن است که در مسیر ترویج سبک زندگی ایرانی- اسلامی گام برداشته و بیشتر وقت و تلاش خود را در جهت حمایت از فعالینی در عرصه مد و لباس صرف کنند که مروج سبک پوشش اسلامی– ایرانی بوده و مبتنی بر ذائقه و سليقه زنان ایرانی لباس طراحی می‌کنند؛ بانوان خوش‌فکر و فعالی که تعداد آنان کم نیست، اما نیازمند شناسایی و حمایت هستند تا بتوانند بر جریانی مافیایی که با حمایت‌های مالی مشکوک، مروج سبک پوشش غربی هستند به رقابت پرداخته و بر آن غلبه کنند. (نویسنده: سید فخرالدین موسوی)

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات