صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۸  ، 
کد خبر : ۳۲۳۴۹۲

آمریکا را آن‌طور که هست، بشناسیم

فرض کنید که وزیر اطلاعات یا رئیس سازمان اطلاعات سپاه در یک کنفرانس خبری اعلام کنند[...]

یادداشت: فرض کنید که وزیر اطلاعات یا رئیس سازمان اطلاعات سپاه در یک کنفرانس خبری اعلام کنند در فلان قسمت از سازمانشان، اخباری به بیرون درز کرده است. اعلام چنین خبری بدون شک با هجمه رسانه‌ای سنگینی توسط مخالفین و معاندین نظام روبرو خواهد شد که در مرحله اول سازمان مورداشاره زیر سؤال خواهد رفت و در مرحله بعدی نظام را ناکارآمد جلوه خواهند داد. موضوعی که ده‌ها بار مشابه آن برای کشورمان اتفاق افتاده است.

گزاره خبری: شبکه العالم در یک گزارشی اعلام کرد که وزیر دفاع آمریکا به موارد متعدد درز اطلاعات حساس نظامی از پنتاگون در کنگره این کشور اعتراف کرده است. «اسپر» اذعان کرده پنتاگون در حال تحقیق درباره مواردی از «درز مخرب» اطلاعات است که تا سال ۲۰۲۰ ادامه داشته‌اند و ازجمله آن‌ها می‌توان به افشای برنامه احتمالی درباره روسیه اشاره کرد. او گفته است:‌ «به‌شدت در حال دنبال کردن این درز اطلاعات از درون وزارت دفاع هستیم. این چیزی است که باید کنترل کنیم. این اتفاق بدی است. این کارها غیرقانونی هستند و باید متوقف شوند.»

گزاره تحلیلی: ادعای ابرقدرتی یک کشور به معنای آن است که در همه زمینه‌ها قدرتمند باشد. وزیر دفاع آمریکا به درز اطلاعات حساس کشورش اعتراف می‌کند؛ موضوعی که نشان از پوسیدگی قدرت در درون آمریکا دارد. البته رد شدن از کنار چنین موضوعات مهمی توسط غول‌های رسانه‌ای وابسته به آمریکا نشان می‌دهد که قدرت امریکا در وضعیت فعلی مدیون بزک نمایی رسانه‌های تحت سلطه این کشور است که برای ارباب خود سنگ تمام می‌گذارند. تنها در حوزه اقتصاد که یکی از وزنه‌های قدرتمندی امریکا را مشخص می‌کند، سهم این کشور از 50 درصد اقتصاد جهانی دوره بعد از جنگ دوم جهانی، به بیست درصد کنونی رسیده است و حداقل واقعیت آمریکا آن است که قدرت این کشور به میزان اقتصادش کوچک شده است. ازاین‌رو، نباید تحت تأثیر رسانه قرار گرفت و آمریکا را آن‌طور که هست، باید شناخت. (نویسنده: اکبر معصومی)

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات