صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۰  ، 
کد خبر : ۳۲۳۷۲۲

اخبار کوتاه یک‌شنبه 5 مرداد

نگرانی رژیم صهیونیستی از سامانه موشکی ایرانی/ روزنامه اسرائیل هیوم در گزارشی اعلام کرد: «مقامات اسرائیلی از روسیه خواسته‌اند از دستیابی ارتش سوریه به سامانه موشکی خرداد تولید ایران جلوگیری نماید.» این پایگاه خبری آمریکایی به نقل از طال عنبار از کارشناسان رژیم صهیونیستی در هوانوردی نظامی افزود: «سامانه اس 300 روسیه توسط افسران روسی مدیریت می‌شود و تهدید هوایی برای اسرائیل محسوب نمی‌شود، این در حالی است که اگر موشک‌های ایرانی در اختیار ارتش سوریه قرار گیرد، به مشکلی جدی برای اسرائیل تبدیل خواهد شد.»

پیام رژیم صهیونیستی به حزب‌الله از طریق سازمان ملل/ المیادین لبنان خبر داد:‌ «تل‌آویو در مورد حمله به حومه دمشق که موجب شهادت یکی از نیروهای حزب‌الله شد، از طریق سازمان ملل پیامی برای حزب‌الله ارسال کرده است. تل‌‌‌آویو گفته است درباره حضور «علی محسن» در دمشق اطلاعی نداشته و قصد هدف قرار دادن او را نیز نداشته است. حزب‌الله تنها به دریافت پیام اکتفا کرده، اما بر رد هرگونه هشدار و تهدید از سوی رژیم صهیونیستی تأکید کرده است.»

الحاق شناورهای بومی به ناوگان شناوری مرزبانی/ فرمانده مرزبانی ناجا اعلام کرد: «در اکثر مرزها روابط حسنه با کشورهای همسایه برقرار است. در حال حاضر باوجود تحریم‌های ظالمانه استکبار جهانی، جوانان کشورمان با اتکا به خداوند متعال، می‌توانند شناورهای پیشرفته دریایی بسازند. اخیراً نیز قرارداد آن‌ها با وزارت دفاع منعقد شده که در آینده نزدیک این شناورهای پرسرعت به ناوگان شناوری مرزبانی ملحق خواهند شد.»

دشمن در دشمنی‌اش متحد است/ «رانیا خالک»، تحلیلگر آمریکایی طی اظهاراتی به انتقاد شدید از سیاست‌های ضدانسانی آمریکا پرداخت و گفت: «آمریکا درحالی‌که خود در تأمین نیازهای ضروری برای مقابله با کرونا شکست خورده و کادر پزشکی مجبورند کیسه‌های زباله به تن کنند و از ماسک‌های خود بارها استفاده نمایند، شرایط کنونی را فرصتی می‌بیند تا با افزایش قربانیان کرونا، ایرانیان را تنبیه کند؛ برای همین مخالف لغو تحریم‌هاست. حتی دموکرات‌ها و جو بایدن (رقیب انتخاباتی ترامپ) نیز موافق لغو تحریم‌های ایران نیستند.

بودجه نظامی ۷۴۰ میلیارد دلاری/ علی‌رغم مشکلات زیاد آمریکا در مبارزه با بحران کرونا که به بیکاری میلیون‌ها نفر منجر شده است، سنای آمریکا با لایحه بودجه ۷۴۰ میلیارد دلاری پنتاگون برای هزینه در حوزه‌های نظامی این کشور و تداوم کمک‌رسانی به رژیم صهیونیستی موافقت کرد.

احکام سیاسی (سؤال 6):

 نقد و نقدپذیری در اسلام چه حکمی دارد؟ پاسخ: نقد در اسلام در زمینه گفتن نقاط مثبت افراد، مستحب؛ ولی در زمینه گفتن نقاط ضعف افراد درصورتی‌که منکر شرعی باشد، واجب است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات