صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۵  ، 
کد خبر : ۳۲۳۷۶۱

اخبار کوتاه دوشنبه 6 مرداد

گردن گردن‌کلفت‌ها را بگیرید/ امسال نیز همچون سال‌های اخیر و مشابه رویه دولت‌های سابق به نظر می‌رسد دولت برای کسری بودجه خود دوباره به افزایش مالیات‌های مستقیم و غیرمستقیم سهل‌الوصول، چاپ اسکناس بدون پشتوانه و امثالهم متوسل شود. میثم خسروی، کارشناس اقتصادی راهکار جبران کسری را در این روش‌ها نمی‌داند و معتقد است باید دولت چتر مالیاتی خود را بر سر فراریان از آن گسترده کند. وی می‌گوید: «وقتی دولت نمی‌خواهد خودش را با بعضی‌ها که فرار مالیاتی دارند درگیر کند، هزینه این هزینه ندادن دولت را مردم با تورم می‌دهند!»

ادامه تلاش هوک برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران/ نماینده ویژه آمریکا در امور ایران مدعی شد: «دیدار امروز من از تونس برای پیشبرد شراکت آمریکا و تونس در خصوص قطعنامه سازمان ملل و گفت‌وگو در خصوص لزوم فوری تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران - که در ماه اکتبر به پایان می‌رسد - بوده است. هیچ‌کس باور ندارد که ایران باید قادر به خریدوفروش تسلیحات خطرناک اعم از تانک‌های جنگی، سیستم‌ توپخانه با کالیبر بزرگ، هواپیماهای جنگنده‌، ناوهای جنگی و دیگر موشک‌ها باشد. اگر شورای امنیت سازمان ملل نتواند تا ماه اکتبر تحریم‌های تسلیحاتی را تمدید کند، ایران می‌تواند آزادانه به واردات و صادرات تسلیحات متعارف بپردازد.»

حزب‌الله بخواهد، تابستان داغ را به تل‌آویو منتقل می‌کند/ «هرئیل»، تحلیلگر صهیونیستی اعلام کرد: «ارتش رژیم صهیونیستی برای مقابله با تهدید حزب‌الله یک گردان از تیپ گولانی را در نوار مرزی با لبنان مستقر کرده است. اگر دبیرکل حزب‌الله بخواهد، تابستان داغ به اسرائیل منتقل می‌شود.»

اهداف آمریکا از اقدامات تحریک‌آمیز در منطقه/ کارشناسان بین‌المللی معتقدند سناریوی خطرناک امریکا در خصوص تعرض جنگنده‌های این کشور به هواپیمای غیرنظامی ایرانی در حریم هوایی سوریه که ممکن بود فاجعه جبران‌ناپذیری به بار بیاورد، از ابعاد و پیام‌های مختلفی برخوردار است. به گزارش «العالم»، کارشناسان می‌گویند: «این تعرض بیانگر این است که علی‌رغم اینکه امریکا برای رفتن به شرق آسیا برنامه‌ریزی می‌کند؛ اما در سوریه باقی خواهد ماند. کارشناسان همچنین معتقدند؛ تلاش‌های تحریک‌آمیز امریکا بیانگر خشم ناشی از توافق نظامی چند روز پیش ایران و سوریه مبنی بر تجهیز دمشق با ضد هوایی‌هایی از تهران است که در هدف‌گیری اشتباه نمی‌کند. آمریکا هدف مشخصی دارد و آن تأکید بر حضورش در منطقه و مقابله با طرح مقاومت است، حتی اگر هدف قرار دادن غیرنظامیان در آسمان باشد.»

احکام سیاسی (سؤال 7): حکم انتقادی که در طرف اثر مطلوب نگذارد و چه‌بسا اثر معکوس داشته باشد، چیست؟ پاسخ: چنانچه نقد نسبت به امر منکری باشد، نهی از منکر تلقی می­شود و وجوب آن منوط به وجود شرایط لازم است و یکی از شرایط نهی از منکر تأثیرپذیری مخاطب است و با نبود شرایط تأثیرپذیری واجب نیست، مگر درصورتی‌که منکر، بدعت باشد که در این صورت به‌عنوان رد بدعت نسبت به اهل بدعت است و اگر اثر معکوس بگذارد، جایز نیست.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات