صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۱  ، 
کد خبر : ۳۲۴۵۰۳

اخبار کوتاه چهارشنبه 12 شهریور

حضور ۵ هزار آقازاده در خارج از کشور/ «محمد غرضی» در گفت‌وگو با دانا مدعی شد: «حدود 5 هزار نفر از فرزندان مدیران کشور در خارج از کشور و در کشورهای اروپایی و آمریکایی زندگی می‌کنند و مشخص نیست چه میزان از این دلارهای ارزان برای هزینه زندگی فرزندان این مدیران، از کشور خارج شده است.

هنوز «شبکه ملی اطلاعات» اولویت وزارت ارتباطات نیست/ «علی جدی» نماینده مجلس در گفتگو با دانا گفت: «ایجاد شبکه ملی اطلاعات در حوزه نرم‌افزاری هنوز فاصله قابل‌توجهی با انتظارات مقام معظم رهبری و مجلس دارد. از طریق کمیته مشترک مجلس و وزارت ارتباطات به‌طورجدی پیگیر راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات خواهیم بود. مجلس بر اولویت قرار گرفتن شبکه ملی اطلاعات در وزارت ارتباطات اصرار دارد.» دانا نیز در گزارشی نوشت: «در سایه عدم راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات، فعالیت سایت‌های فروش کالاهای قاچاق در کشور افزایش پیدا کرده است. دامنه این سایت‌ها در خارج از کشور قرار دارد و هر بار تلاشی برای راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات صورت گرفته، این سایت‌ها تبلیغات گسترده علیه این پروژه به راه انداخته‌اند.»

در انتظار پیروزی بایدن!/ اصلاح‌طلبان همچنان امیدوارند که با پیروزی بایدن، اوضاع به نفع آنان در داخل کشور تغییر کند. در همین راستا بهزاد نبوی در گفتگو با روزنامه شرق گفته است: «طبیعی است که اگر دموکرات‌ها پیروز شوند، سیاست‌های آمریکا به‌طورکلی تغییر می‌کند و احتمالاً به برجام بازمی‌گردند و بدیهی است که تحریم‌ها برداشته خواهد شد.»

حضور رژیم صهیونیستی در 2 جزیره یمنی با چراغ سبز سعودی/ یک وبگاه یمنی اعلام کرد، فعالیت رژیم صهیونیستی در دو جزیره یمن و ایجاد پایگاه‌های نظامی در آن با اطلاع دولت مستعفی و حمایت ائتلاف سعودی- اماراتی انجام شده است.

موقع حمله نمی‌پرسند شیعه هستی یا سنی!/ «فربد طلایی»، کارشناس شبکه «من‌وتو»: توپ‌های 155 میلی‌متری فرانسوی، در یک ساعت شلیک، ده هزار سرباز ایرانی را به خاک و خون کشید؛ کسی که مسئولیت اقتدار ملی ایران را در اختیار گرفته، آن روزها را یادش نرفته است. اگر بنا بر حمله به ایران باشد، کسی نمی‌پرسد شیعه هستی یا سنی، با ایرانی بودن این مردم مشکل دارند.

احکام سیاسی (سؤال 31): حکم غیبت کردن در مقام انتقاد و یا تحلیل سیاسی چیست؟ پاسخ: غیبت، عبارت است از سخن گفتن پشت سر مردم، به‌نحوی‌که اگر غیبت شونده آن را بشنود ناراحت شود؛ اما آنچه از بررسی مجموعه دلایل مرتبط با غیبت به دست می­‌آید، آن است که غیبت در مسائل شخصی آن‌هم مربوط به مطالبی است که موجب ناراحتی غیبت شونده باشد، اما اگر بیان عیب­‌ها و انتقادات مربوط به حوزه کاری و مسئولیت اجتماعی افراد باشد، جنبه غیبت نخواهد داشت. البته هر فرد موظف است که با ناظر دانستن پروردگار، تلاش کند که تحلیل­‌های مرتبط با اجتماع را با عقده‌ها و کینه­‌های شخصی همراه نکرده و تحلیل مجاز را بهانه‌­ای برای غیبت حرام قرار ندهد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات