صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۱  ، 
کد خبر : ۳۲۴۶۰۸

وزیر جنگ صهیونیستی ساخت ۵۰۰۰ واحد جدید در کرانه باختری را تایید کرد

«بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی طرح ساخت پنج هزار واحد صهیونیست‌نشین جدید در اراضی خصوصی فلسطینی‌ها در کرانه باختری را تایید کرد.
به نوشته روزنامه «جروزالم‌پست»، گانتز شامگاه یکشنبه در نامه‌ای به «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل از او خواست شورای ساخت‌وساز را تشکیل دهد تا این طرح در آنجا نیز تصویب و برای اجرا ابلاغ شود.
بر این اساس، شورای ساخت‌وساز شهرک‌های صهیونیستی در کرانه باختری به مدت شش ماه است که تشکیل نشده و به همین دلیل بود که گفته می‌شد فعالیت‌های شهرک‌سازی متوقف شده است.
شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی در این باره گزارش داد که گانتز قصد دارد از شورای ساخت‌وساز بخواهد احداث ۵ هزار واحد مسکونی جدید در شهرک‌هایی از جمله «نوکدیم»، «بیت ایل»، «شیلوح»، و جنوب الخلیل را تصویب کند.
جروزالم‌پست به نقل از این گزارش نوشت که گانتز تاریخ جلسه درخواستی از نتانیاهو را هفته آینده اعلام کرده و این بدان معناست که اگر نتانیاهو جلسه شورا را تشکیل ندهد، از نظر افکار عمومی صهیونیست‌ها مقصر عدم ساخت‌وساز در شهرک‌ها شناخته خواهد شد.
صدها هزار اسرائیلی در شهرک‌هایی یهودی‌نشین که رژیم صهیونیستی بعد از جنگ ۱۹۶۷ و اشغال سرزمین‌های فلسطینی در کرانه باختری و شرق بیت‌المقدس ساخته است سکونت دارند. 
 سازمان ملل و بیشتر کشورهای جهان شهرک‌های رژیم صهیونیستی را غیرقانونی می‌دانند زیرا این رژیم در جنگ سال ۱۹۶۷ میلادی این سرزمین‌ها را اشغال کرده و بر مبنای کنوانسیون ژنو هر گونه ساخت و ساز از سوی اشغال‌گر در سرزمین‌های اشغالی ممنوع است.
پیش از این، «نیکلای میلادنوف» فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور غرب آسیا، ضمن محکوم کردن تصمیم رژیم صهیونیستی برای تداوم ساخت‌وساز در اراضی خصوصی فلسطینی‌ها، آن را طرحی نگران‌کننده توصیف کرد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات