صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۹  ، 
کد خبر : ۳۲۴۷۷۴

وارونه‌سازی پرونده شرارت

«نوید افکاری» در سال 1397 با چاقو مرحوم «حسن ترکمان»، کارمند سازمان آب منطقه‌ای شیراز را به قتل رساند[...]

یادداشت: «نوید افکاری» در سال 1397 با چاقو مرحوم «حسن ترکمان»، کارمند سازمان آب منطقه‌ای شیراز را به قتل رساند. پس از برگزاری جلسه علنی رسیدگی، با حضور دو قاضی، افکاری به قصاص نفس محکوم شد؛ حکمی که مقدمه حمله و جنگ روانی علیه جمهوری اسلامی شد، عاملین این جنگ روانی با تحریف واقعیت، جرم افکاری را به اعتراضات مرداد 98 ارتباط داده و خواهان آزادی وی شدند. دراین‌بین علاوه بر مزدبگیرانی مثل ایران اینترنشنال، رادیو فردا، بی‌بی‌سی و سازمان منافقین، برخی از سلبریتی‌ها و سردمداران آمریکایی نیز به این موضوع واکنش نشان داده و آن را محکوم کردند.

گزاره‌های خبری: 1- «ترامپ» در توئیتی ضمن حمایت از این قاتل محکوم به اعدام، نوشت: «از رهبران ایران ممنون می‌شوم اگر نوید افکاری، کشتی‌گیر معروف ایرانی را که به خاطر شرکت در اعتراضات، به اعدام محکوم شده را ببخشند و اعدامش نکنند!» 2- «پامپئو» وزیر خارجه آمریکا نیز گفت: «اعدام نوید افکاری به دست رژیم ایران یک عمل وحشیانه و ظالمانه است. ما آن را شدیداً محکوم می‌کنیم. این تعرضی خشم‌آور به حیثیت انسانی حتی با استانداردهای این رژیم است. صدای مردم ایران خاموش نخواهد شد». 3- «جو بایدن» نامزد حزب دموکرات در انتخابات آمریکا هم نوشت: «اعدام بی‌رحمانه نوید افکاری، بی‌معنی و تکان‌دهنده است. هیچ کشوری نباید معترضان یا فعالان مسالمت‌جو را دستگیر، شکنجه یا اعدام کند. ایران باید سایر زندانیان سیاسی، ازجمله نسرین ستوده و آمریکایی‌هایی که غیرعادلانه دستگیر شده‌اند را آزاد کند»

نکته راهبردی: مطابق گزارش مؤسسه آمریکایی LDF، تا بهار سال جاری میلادی، 2603 نفر در لیست اعدام این کشور قرار دارند که حکم قطعی 1523 نفر از آنان به اجرای احکام رفته و در صف اجرای اعدام قرار دارند و اینکه طبق توضیحات مرکز مجازات اعدام در آمریکا بسته به قوانین هر ایالت شرایط اعدام در این کشور متفاوت است؛ برخی از ایالت‌ها مانند میزوری، وایومینگ و آریزونا، قانون اعدام با گاز سمی را دارند. ایالت‌های واشنگتن، نیوهمپشایر و دلاوِر، قانون حلق‌آویز کردن، ایالت‌های آلاباما و فلوریدا، قانون اعدام با صندلی الکتریکی و دو ایالت یوتا و اوکلاهاما هنوز روش منسوخ تیرباران را برای اعدام مجرمان به کار می‌برند! موضع‌گیری خلاف، دروغ‌گویی و کینه دشمنان و سرسپردگان آن‌ها علیه جمهوری اسلامی امری طبیعی است و انتظاری غیر از این از دشمنی همچون آمریکا نمی‌رود، اما اظهارت ناصواب، غیرواقعی، غیرکارشناسانه و غیرمسئولانه برخی سلبریتی‌های داخلی که هر از گاهی در موضوعات مختلف امنیتی، فرهنگی و حتی پزشکی بروز می‌کند، تا چه زمانی باید بدون پیگیری و عواقب قانونی ادامه پیدا کند؟! (نویسنده: فرهاد کوچک‌زاده)

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات