صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۹  ، 
کد خبر : ۳۲۴۷۹۹

خسارت‌های دشمن بیشتر است

انقلاب اسلامی از روز پیروزی، آرمان‌هایی برای خود معین کرد و برای تحقق آن اقدام به فعالیت نمود[...]

یادداشت: انقلاب اسلامی از روز پیروزی، آرمان‌هایی برای خود معین کرد و برای تحقق آن اقدام به فعالیت نمود؛ اما در مسیر خود با سختی‌ها و مشکلات زیادی روبرو شد. بسیاری از این مشکلات فرصتی بود برای پیشرفت و قدرتمندی و تداوم برخی مشکلات نیز سرعت حرکت انقلاب را با کندی مواجه کرد. نگاه به شرایط امروز و تطبیق آن با تصوراتی که داشتیم، می‌تواند ما را در طی این مسیر خسته کند؛ اما این تمام ماجرا نیست.

گزاره خبری: سال 1948 بود که دولت‌های غربی دست به تأسیس کشوری جعلی به نام «اسرائیل» زدند. مسلمانان از دیرباز تاکنون به هر نحو در مقابل رژیم اشغالگر ایستادند، گاهی با جنگ و گاهی با سنگ. کشورهای عربی در دو جنگ کوچک در همان سال 1948 و در سال 1956 و یک جنگ بزرگ در 1967 مقابل این رژیم جعلی ایستاده و جنگیدند، اما شکست خوردند. پس از مدتی برخی سران عرب با رژیم صهیونیستی توافقاتی کردند که فرصتی شد برای صهیونیست‌ها تا خود را بازسازی و موقعیتشان را تثبیت کنند. حالا وقتی خبر از معامله برخی کشورهای عربی مانند عربستان، امارات و بحرین به گوش می‌رسد، مردم از خود می‌پرسند چرا این تلاش‌ها و مقاومت‌ها نتیجه نداد؟ چرا مدام باید از پیشروی رژیم صهیونیستی بشنویم؟ آیا هزینه‌های انقلاب اسلامی در دشمنی با این رژیم هدر رفته است؟ و...

نکته راهبردی: بیایید نگاهی به گذشته و سرآغاز شکل‌گیری این رژیم بیندازیم. در ظاهر، سیر پیشروی آن رضایت‌بخش بوده؛ اما با دقت بیشتر درمی‌یابیم این تصور، اشتباه است. در نگاه اول، شکست اعراب و عدم نتیجه مقاومت‌ها و سرسختی‌ها، بی‌نتیجه و به نفع رژیم غاصب انجامید؛ اما در حقیقت این رژیم جعلی در طول 70 سال هنوز نتوانسته سر راحت بر بالین بگذارد و به‌شدت از آینده نامعلوم خود در عذاب است. این یعنی مقاومت‌ها جواب داده و خواب خوش از چشم غاصبان «قدس شریف» ربوده است. انقلاب اسلامی پس از پیروزی توانست با سیاست‌ورزی، رسالت خود را در دفاع از مردم مظلوم فلسطین پیگیری کند و با حمایت معنوی از نیروهای مقاومت، قدرتی بزرگ در مقابل رژیم کودک‌کش ایجاد نماید. جنگ 33 روزه و 22 روزه نشان داد این قدرت پوشالی به‌راحتی قابل محو شدن است. خداوند در آیه 140 سوره آل‌عمران ما را به دیدن تمام ماجرا امر می‌کند، آنجا که می‌فرماید: «همان‌طور که شما خسارت خورده‌اید، دشمن نیز دچار خسارت‌های زیادی شده است»؛ یعنی ببینید دشمن کجاست و شما کجا؟ آن‌ها قصد نابودی شما را داشتند، اما شما هنوز قدرت دارید و هر روز چالشی جدید برای دشمن ایجاد می‌کنید تا پیروزی کامل حاصل شود. با امید و توکل به خدا، تکاپوی برخی دولت‌های عربی و رژیم صهیونیستی نتیجه‌ای جز دست‌وپا زدن در باتلاق خودساخته‌شان نخواهد داشت. (نویسنده: سید حسین خاتمی)

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات