صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۰  ، 
کد خبر : ۳۲۴۷۶۱

ولایتی: امارات و بحرین رسوا می‌شوند/ هیچ کشوری جرأت خدشه‌ وارد کردن به امنیت ایران را ندارد

نشست خبری علی اکبر ولایتی دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی در آستانه سیزدهمین نشست شورای عالی مجمع جهانی بیداری اسلامی صبح امروز در حوزه هنری برگزار شد.
ولایتی در این نشست اظهار کرد: پس از اقدام نادرست و بسیار خطرناک دو کشور عرب منطقه در به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی که به دستور آمریکا بود، موج مخالفت نسبت به این دو کشور در سراسر جهان اسلام برخواست.
وی افزود: مجمع جهانی بیداری اسلامی عادی‌سازی روابط برخی کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی را محکوم می کند، در همین راستا به فضل الهی و مشورت و هم اندیشی با افراد دلسوز، اندیشمند و بزرگان جهان اسلام، سیزدهمین اجلاس شورای عالی مجمع جهانی بیداری اسلامی در ۲۶ شهریورماه ۱۳۹۹ با حضور اندیشمندان جهان اسلام از ۵۰ کشور دنیا به‌صورت مجازی برگزار می‌شود.
دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی با بیان اینکه در گذشته همکاری برخی کشورهای مرتجع عرب منطقه با رژیم صهیونیستی به صورت پنهان بود، گفت: این ارتباط‌ها در حال حاضر آشکار شده است و اخیراً شاهد اقدامات نادرست امارات و بحرین بودیم؛ یکی از دلایل آشکار شدن این رابطه‌ها، پیروزی‌های پی در پی جریان مقاومت در غرب آسیاست.
ولایتی ادامه داد: در عراق امریکایی ها در حال خارج شدن هستند، در لبنان اقدامات مخرب برخی کشورها، ملت ایستادگی کرده و دولت جدید بدون هیچگونه مشکلی مصمم است کار را پیش ببرد‌ و بدون تردید اقدامات اخیر برخی کشورهای مرتجع عرب با رژیم صهیونیستی و آمریکا به نتیجه نخواهد رسید، بیش از گذشته رسوا و پیشمان می‌شوند و عقب‌نشینی می‌کنند.
وی تصریح کرد: دشمنان جهان اسلام بدانند کشورهای مرتجع منطقه چه از موضع خود عقب‌نشینی کنند و چه  نکنند، رژیم صهیونیستی جایی در بین ملت‌های جهان نخواهد داشت.
مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل تاکید کرد: هرکشوری که رژیم صهونیستی را به رسمیت بشناسد، منافع مسلمانان جهان اسلام را نادیده گرفته است و کار انفعالی صهیونیستی‌ها در مقابل پیروز‌های جبهه مقاومت بدون اثر است و در استراتژی جبهه مقاومت هم تغییری ایجاد نخواهد کرد و محکم ایستادگی می‌کنیم
ولایتی ادامه داد: آمریکا و رئیس‌جمهور کنونی آن به دنبال پیروزی خود در انتخابات  است، می‌خواهد بر روی سیاست خارجی تمرکز کند و اقدامات اخیر برخی کشورها در عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی برای او امتیاز محسوب می‌شود؛ آمریکایی‌ها در افغانستان و کشورهای دیگر که دخالت کردند با مقاومت کشورها باید آنجا را ترک کنند، البته در این بین به حکومت‌هایی متوسل می‌شوند که در مقابل آمریکا، مقاومتی از خود نشان نمی‌دهند و با کسانی توافق کردند که هر اقدامی آمریکا بکند به روش آنان عمل خواهند کرد.
دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی گفت: با توجه به عادی‌سازی برخی کشورهای منطقه با رژیم صهیونیستی، برخی‌ها نگران امنیت جمهوری اسلامی هستند که نادرست است و به آن‌ها می‌گوییم که نگران نباشند چرا که ارتش، سپاه، ناجا، حافظان امنیت ایران و مدافعان حرم از مرزهای ایران  اسلامی محکم در برابر زیاده‌خواهی دشمنان حفاظت می کنند و هیچ کشوری جرات ندارد به امنیت جمهوری اسلامی ایران خدشه وارد کند.
ولایتی خاطرنشان کرد: برخی حکومت‌های اسلامی برخلاف منافع مسلمانان اقدام به کاری کرده‌اند که به ضرر فلسطین و مسلمانان است و با به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی، بر روی اشغال فلسطین صحه گذاشته‌اند؛ کشورهای بحرین و امارات منفعت دنیای اسلام را در نظر نمی‌گیرند و ما به عنوان جمهوری اسلامی ایران که پیشتاز جبهه مقاومت هستیم، از ملت مظلوم فلسطین دفاع می کنیم.
وی تصریح کرد: هیج نگرانی‌‌ای از بابت نزدیکی رژیم صهیونیستی به منطقه خودمان نداریم چراکه سیستم دفاع ما به گونه ای طراحی شده که اگر بخواهند لحظه‌ای به امنیت ما تجاوز کنند، پاسخ سختی دریافت خواهند کرد و به متجاوز درسی می‌دهیم که از یاد نبرند؛ صهیونیست‌ها در برابر جنبش جهاد اسلامی، حماس و حزب الله در جنگ ۳۳ روزه شکست خوردند و مجموعه مقاومت قطعاً جلوی اقدامات اخیر آنان خواهند ایستاد و جرات تجاوز به حریم ایران را نخواهند داشت‌.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات