صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۴  ، 
کد خبر : ۳۲۴۹۶۵

سناتورهای دموکرات: سیاست‌های ترامپ، ایران را فقط قوی‌تر کرده است

 جلسه استماع شب گذشته کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا با حضور «الیوت آبرامز» نماینده ویژه رئیس‌جمهور این کشور در امور ایران، با انتقادهای شدید سناتورهای دموکرات از سیاست‌های کاخ سفید در قبال تهران همراه شد.
به نوشته وبگاه «المانیتور»، چند نفر از سناتورهای دموکرات در این جلسه در واکنش به اظهارات آبرامز مبنی بر اینکه تحریم‌های جدیدی قرار است علیه ایران وضع شود، گفتند کارزار فشار حداکثری دولت کنونی آمریکا نه تنها در برابر ایران بازدارندگی ایجاد نکرده بلکه آن را تقویت نیز نموده است.
سناتور «باب منندز»، عضو ارشد کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا، با اشاره به توضیحات اخیر «فرانک کنث مک‌کنزی» فرمانده سازمان تروریستی سنتکام درباره افزایش چند برابری حملات به نظامیان آمریکایی در عراق، ادعای کاخ سفید درباره منزوی شدن و تضعیف ایران را رد کرد.
بر این اساس، سناتور «کریس مورفی» نیز با پیش کشیدن روابط ایران با دولت سوریه و ادعای کمک کردن به جنبش مقاومت «انصارالله» یمن، گفت این‌ها نشان می‌دهد که ایران اکنون در مقایسه با زمانی که دوره ریاست‌جمهوری «باراک اوباما» به پایان رسید، در منطقه غرب آسیا قوی‌تر شده است.
به نوشته المانیتور، مورفی در این باره ادعا کرد: «آنها اکنون روابط نزدیک‌تری با حوثی‌ها در مقایسه با چهار سال پیش دارند. آنها روابط نزدیک‌تری با قطری‌ها در مقایسه با چهار سال پیش دارند. نایب آنها در سوریه اکنون به کنترل اکثریت [خاک] این کشور نسبت به چهار سال پیش، نزیک شده است. این استدلال که ایران شکست خورده و نفوذ کمتری در منطقه به دلیل کارزار فشار حداکثری ما دارد، معتبر نیست».
سناتور «باب کاردین» درباره روابط مخدوش‌شده آمریکا با متحدان اروپایی خود بر سر ایران اظهار داشت که دولت ترامپ با خروج از توافق هسته‌ای، اروپایی‌ها را از خود رانده است.
کاردین در این باره توضیح داد: «کارزار فشار حداکثری برای منزوی کردن ایالات متحده بوده است! آنها (تروئیکای اروپایی) قاطعانه با خروج آمریکا از توافق هسته‌ای ایران مخالف هستند».
در همین راستا، «دنیل دِپِتریس» عضو اندیشکده «دیفِنس پرایاریتیز» و ستون‌نویس نشریه «واشنگتن اگزمینر»، روز گذشته طی یادداشتی در وبگاه «هیل»، دو سال سیاست فشار و تحریم دولت واشنگتن به ایران هم نتوانسته این کشور را برای مذاکره مجدد تسلیم کند. (جزئیات بیشتر)
روز گذشته وزارت خزانه‌داری آمریکا به بهانه‌های بی‌اساس و تکراری، نام ۲ فرد و ۴ نهاد ایرانی را به فهرست SDN دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا اضافه کرد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات