صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۵  ، 
کد خبر : ۳۲۵۵۷۱

صدور حکم حبس برای جاسوس اماراتی در ترکیه

دادگاه ایالت صقاریا واقع در ترکیه روز چهارشنبه «احمد محمود الأسطل» تبعه اردنی متهم به جاسوسی برای امارات را به حبس محکوم کرد.

طبق گزارش خبرگزاری آناتولی، دادگاه این فرد را به دستیابی به اطلاعاتی با هدف جاسوسی سیاسی و نظامی و ضربه زدن به امنیت دولت و منافع سیاسی داخلی و خارجی آن متهم کرده است.

دستگاه اطلاعاتی ترکیه اخیرا این فرد را به اتهام جاسوسی از معارضان و روزنامه‌نگاران عرب در ترکیه به نفع امارات، دستگیر کرده است.
الأسطل ۴۵ ساله از هفت سال پیش در ترکیه اقامت داشته است و مراجع ترکیه، او را به نفوذ به یکی از مراکز تحقیقاتی وابسته به گروه اخوان‌المسلمین در پوشش روزنامه‌نگار معارض اماراتی متهم کرده‌اند.
بر اساس گزارش شبکه الجزیره، این فرد همچنین به ارسال اطلاعات به امارات درباره روابط ترکیه با کشورهای جهان از جمله کشورهای اسلامی و نیز ارسال اطلاعاتی به مدیران خود در دبی در خصوص جزئیات سیاست‌های داخلی و خارجی ترکیه متهم است.

فرد مذکور همچنین گزارش‌هایی از شهروندان عرب مقیم ترکیه تهیه و با ارسال آن به مدیران خود در دبی حقوق ماهیانه دریافت می‌کرده است.
گفته می‌شود الأسطل حتی پیش از ورود به ترکیه نیز برای امارات جاسوسی می‌کرده و در یازده سال جاسوسی برای این کشور مبلغ ۴۰۰ هزار دلار از این کشور تقاضا کرده است.
از سوی دیگر، خانواده الأسطل در بیانیه‌ای ترکیه را به برخورد مبهم با پرونده الأسطل متهم و تأکید کرده است که نباید اعترافات الأسطل که به اجبار از او گرفته شده، مورد استفاده قرار گیرد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات