صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۷  ، 
کد خبر : ۳۲۵۵۸۰

پیش‌بینی محمود واعظی از آینده نرخ دلار در ایران

محمود واعظی رئیس دفتر رئیس‌جمهور در پاسخ به سوال خبرنگار مبنی بر روند کاهشی نرخ دلار در ایران و آیا این روند ادامه دار خواهد بود یا خیر گفت: همواره از روز اول گفتیم که قیمت‌های کنونی دلار قیمت‌های واقعی در بازار ایران نیست؛ دولت همواره با افزایش نرخ ارز مخالف بوده و در مقابل آن مقاومت کرده است.
علاوه بر آن آقای رییس‌جمهور همواره در ستاد اقتصادی دولت رییس کل بانک مرکزی و مسئولان ذیربط را مسئول کرده تا برای کاهش قیمت دلار و واقعی کردن آن تلاش و برنامه‌ریزی کنند.

وی افزود:  لبته محدودیت‌هایی هم در مقطعی داشتیم از اسفند 98تا خرداد 99 که ما عملاً صادرات ما به دنیا متوقف شد، طبیعی بود که هر صادراتی که انجام می‌شود دو سه ماه بعد باید ارز آن وارد بازار ‌شود؛ در این مقطع فشار زیادی به بازار وارد شد. صادرات نفت کشور به حداقل رسید و صادرات غیر نفتی هم کاهش پیدا کرد سه چهار ماه بسیار سختی را پشت سر گذاشتیم،  و اکنون خوشبختانه آنچه که صادر شده برمی‌گردد. 

رئیس دفتر رئیس‌جمهور اضافه کرد: در روزهای گذشته پولی که در سامانه نیمایی عرضه شده، قابل مقایسه با دو سه هفته قبل نیست، از طرف دیگر بخشی از پول‌های ما که در خارج مسدود شده بود الان باز شد و فعالیت آن را شروع کردیم، البته علائم سیاسی دیگری هم کنار آنها وجود دارد که دست به دست هم داده و مقداری بازار ارز ار کاهشی کرده است.
تاکید ما همواره بر این موضوع بوده که نرخ ارز و قیمت سکه باید به قیمت واقعی خودش بازگردد، اگر ارز و یا سکه پایین می‌آید این یک علامت است و ما باید تلاش کنیم همراه اینها کالاهایی که به همراه گران شدن ارز بالا رفته، قیمت آنها هم قیمت واقعی خود را پیدا کند
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات