صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۱  ، 
کد خبر : ۳۲۵۵۹۴

والت: اگر ایران 545 کودک را از پدر و مادرشان جدا می‌کرد واشنگتن چه واکنشی داشت؟

«استفان والت» استاد دانشگاه و استراتژیست معروف آمریکایی در واکنش به گزارشها درباره جدا کردن صدها کودک مهاجر از پدر و مادرهایشان در آمریکا از این مساله به شدت انتقاد کرد. والت در حساب توئیتری خود نوشت: «اگر ایران 545 کودک را از پدر و مادرشان جدا می‌کرد و اجازه نمی‌داد اعضای خانواده آنها به هم ملحق شوند و رهبران این کشور می‌گفتند این چیز خوبی است، مایک پامپئو(وزیر خارجه آمریکا) از محکوم کردن مکرر این اقدام ایرانیها هرگز دریغ نمی‌کرد... این همان چیزی است که رئیسش(دونالد ترامپ) کرد.»
وی در پایان از هشتگ "این آمریکای من نیست" استفاده کرده است. 
«دونالد ترامپ» در سال ۲۰۱۸ سیاست ضد مهاجرتی «تحمل صفر» را اجرایی کرد که خانواده‌های زیادی را در مرز جنوبی این کشور از فرزندانشان جدا کرد. 
شبکه ان بی سی نیوز اخیرا گزارش داد، وکلایی که از سوی یک قاضی فدرال برای شناسایی خانواده‌های مهاجرانی که دولت ترامپ آن‌ها را از یکدیگر جدا کرد منصوب شده‌اند، می‌گویند هنوز نتوانسته‌اند والدین ۵۴۵ کودک را پیدا کنند و تقریباً دو سوم خانواده‌ها بعد از جدا شدن از فرزندانشان به آمریکای مرکزی اخراج شدند.  
اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا و سازمان‌های دیگر که بخشی از کمیته راهبردی منصوب دادگاه برای یافتن والدین کودکان هستند، مطلع شدند که اعضای بیش از هزار خانواده در سال ۲۰۱۷ بر اساس اطلاعات ارائه شده توسط وزارت امنیت میهن آمریکا از هم جدا شدند. از این تعداد با والدین بیش از ۵۵۰ کودک تماس گرفته شده و تصور می‌شود تنها ۲۵ نفر از آن‌ها بتوانند برای پیوستن به کودکانشان به آمریکا بازگردند.
ترامپ اخیرا نیز مجددا از این سیاست کاخ سفید در قبال کودکان مهاجر دفاع کرده است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات