صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۶  ، 
کد خبر : ۳۲۵۷۱۲

آخرین وضعیت از پول‌های بلوکه شده ایران در کره جنوبی

حسین تنهایی درباره آخرین وضعیت آزادسازی پول‌های بلوکه شده ایران در کره جنوبی اظهار داشت: مصاحبه‌ای در این باره داشتم که متاسفانه آزادسازی بخشی از پول‌های بلوکه در کره از حرف‌های من برداشت شده بود. اما هنوز در مرحله برنامه‌ریزی دو کشور برای آزادسازی پول‌های بلوکه ایران در کره هستیم.
وی ادامه داد: این به معنای آزادسازی پول‌ها نیست. بررسی‌ها در حال انجام است که بخشی از این پول‌ها از طریقی آزاد شود اما هنوز به مرحله اجرا نرسیده است.
رئیس اتاق بازرگانی ایران و کره جنوبی افزود: در مرحله حرف، سخن و مذاکرات هستیم و هنوز به صورت عملی چیزی دیده نشده است. بین بانک مرکزی ایران و بانک مرکزی کره جنوبی برنامه‌ریزی‌هایی در حال انجام است که به طریقی آزادسازی پول‌های کشورمان انجام شود.
تنهایی تاکید کرد: بدون شک این برنامه‌ریزی‌ها به نتیجه انتخابات آمریکا بستگی دارد و هر دو کشور منتظر اعلام نتایج انتخابات امریکا هستند. البته از قبل هم مقامات کره در تلاش بودند که به نحوی پول‌های ایران را برگردانند اما تاکنون به مرحله اجرا نرسیدند به همین هیچ دلخوشی بیهوده به مردم ندادیم و سعی کردیم بنابر واقعیت‌ها اطلاع رسانی کنیم.
وی درباره رقم دقیق پول‌های بلوکه شده ایران در کره گفت: اعداد متفاوتی در این باره اعلام می‌کنند اما آنچه که ما از آن اطلاع داریم 8.5 میلیارد دلار است.
تنهایی در پاسخ به این سوال که در بدبینانه‌ترین حالت اگر روش تهاتر برای آزادسازی اموال ایران انتخاب شود چه کالاهایی از کره به ایران وارد خواهد شد، اظهار داشت: پیشنهاد تهاتر هم به کره جنوبی داده شده که مهم‌ترین و با اولویت‌ترین کالاها مواد غذایی و دارویی است و بعد از آن تهاتر پتروشیمی، لوازم خانگی و خودرو در بسته پیشنهادی ما دیده شده است. پیش از این هم دراین حوزه تهاتر با کره جنوبی انجام می‌شد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات