صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۸  ، 
کد خبر : ۳۲۵۶۱۲

هشدار بانک انگلیسی درباره سقوط شدید ارزش دلار طی چند سال آینده

تحلیلگر ارشد بانک استاندارد چارترد انگلیس در ادامه پیش بینی های انجام شده درباره آینده تاریک دلار درجهان هشدار داد که با توجه به پایه های ضعیف حاکمیتی این ارز، ارزش آن به سمت پایین ترین سطح خود طی چند سال اخیر می رود.

به گزارش سایت بصیرت به نقل از راشاتودی، یک تحلیلگر ارشد بانک استاندارد چارترد انگلیس در ادامه پیش بینی های انجام شده درباره آینده تاریک دلار درجهان هشدار داد که با توجه به پایه های ضعیف حاکمیتی این ارز، ارزش آن به سمت پایین ترین سطح خود طی چند سال اخیر می رود.

اریک رابرتسن، رئیس تحقیقات جهانی در بانک استاندارد چارترد، روز چهارشنبه به شبکه سی ان بی سی گفت: ما در طی دو سال آینده شاهد روند بسیار خوبی برای کاهش ارزش دلار خواهیم بود. وی گفت مطمئن نیست که میزان کاهش تا چه حد شدید باشد.

این تحلیلگر در ادامه توضیح داد که افزایش ارزش دلار با عملکرد بهتر دارایی های آمریکا در دهه گذشته صورت گرفته است. به گفته رابرتسن، این روند ممکن است در نتیجه اوضاع در تجارت جهانی یا تغییر در سیاست داخلی آمریکا معکوس شود.

وی همچنین گفت: مضاف بر این واقعیت که ایالات متحده دیگر از مزایای نرخ بهره نسبت به سایر کشورهای G-10 بهره مند نیست، من فکر می کنم شما می توانید یک توجیه بسیار قانع کننده برای کاهش ارزش دلار طی چند سال آینده داشته باشید.

رابرتسن افزود: نتیجه انتخابات آمریکا "مسیر رسیدن به نتیجه نهایی" را تعیین خواهد کرد. اگر جو بایدن به مقام ریاست جمهوری برسد، کاهش ارزش دلار "بسیار واضح و بارز" خواهد بود.

وی همچنین گفت: بر خلاف دلار، انتظار می رود در صورت وقوع "موج آبی" یعنی اگر بایدن پیروز شود و دموکرات ها اکثریت را در هر دو مجلس کنگره بدست آورند، ارزهای بازارهای در حال ظهور "بسیار خوب" عمل کنند. این امر "طوفانی کامل" برای دارایی های بازارهای نوظهور ایجاد خواهد کرد.

آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات