صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۰  ، 
کد خبر : ۳۲۵۸۶۴

آیا بجز تسلیم شدن برنامه دیگری دارید؟

گویا برخی از افراد و جریانات غربگرا به غیر از تسلیم پذیری و پذیرش اراده نظام فاسد و مستکبر غرب، نسخه دیگری برای رونمایی ندارند.
پایگاه بصیرت / اسدالله شکریان آملی
آیا دوگانه ترامپ و بایدن، نسخه دیگری از تسلیم پذیری را رونمایی می‌کند؟!
گویا برخی از افراد و جریانات غربگرا به غیر از تسلیم پذیری و پذیرش اراده نظام فاسد و مستکبر غرب، نسخه دیگری برای رونمایی ندارند. طرفداران مذاکره با آمریکا چرا یک بار هم که شده به این پرسش ساده پاسخ نمی‌دهند که قرار است در قبال دادن همه حیثیات خود، چه چیز به دست آوریم؟
آیا سه دوره هشت ساله هرچه در توان داشتند در جهت این ارتباط صرف نکردند و مگر در حوزه‌های مختلف خود را تسلیم خواسته‌های نظامات به قول لیبرال‌ها بین المللی ننموده‌اند؟
آیا نسخه توسعه همه جانبه را از بانک جهانی در برنامه اول توسعه تا حال اجرا نکردند؟
آیا به خواسته کاهش جمعیتی تن ندادند که امروز بخش شیعه کشور با چالش جدی مواجه است؟
آیا سند ۲۰۳۰ را در حوزه‌های تربیتی و آموزشی نپذیرفته و اجرا نمی‌کنند؟ مگر برجام را نپذیرفتند؟
آیا ۳۹ بند از اف‌ای تی اف را امضا نکردند و ده‌ها مورد دیگر که به غیر از خسارت و عقب ماندگی چیز دیگری عائد ما نشده است. جالب این جاست که مجریان همان برنامه‌ها باز انقلاب و نظام اسلامی را متهم می‌کنند که با سازوکار نظام بین الملل همراه نیستید!
یک نگاه منصفانه به حوزه‌هایی که به پیشرفت محیرالعقول رسیدیم، این امر را روشن می‌سازد که فقط باید به داشته‌های خود متکی بود که در این صورت راه‌های دیگر نیز به سمت ما گشوده می‌شود. تضعیف نظام ولایی مبتنی بر فقه جعفری کمتر از تضعیف حاکمیت علوی در عصر حضرت امیرعلیه‌السلام نیست و نگاه عبرت آموز به تاریخ می‌تواند راهگشای بسیاری از دشواری‌ها باشد.‌ای کاش مدعیان تعامل با دنیای مستکبر، از برجام درس بیدارباش می‌گرفتند، ولی چه کنیم که فقط خوابیده را می‌توان بیدار کرد، اما کسی که خود را به خواب زده، بیدار کردن او محال است محال...

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات