صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۰  ، 
کد خبر : ۳۲۶۰۶۴

یک دستاورد جدید دفاعی

سرعت بالای نصب «سلاح‌های دورایستا» روی جنگنده‌های سپاه و ارتش/ اشباح نهاجا هم مجهز به بمب هدایت ماهواره‌ای ایرانی شدند

در ادامه نصب موفق هواپیماهای رزمی ایرانی به سلاح‌های دورایستا، رزمایش جدید نهاجا نشان داد جنگنده بمب‌افکن‌های اف ۴ فانتوم نیروی هوایی ارتش نیز به بمب هدایت ماهواره‌ای و مدرن «یاسین» مجهز شده‌اند.

بحث حملات دورایستا مدتهاست که بدل به یک مسئله مهم و حیاتی برای نیروهای هوایی جهان شده و داشتن این توانایی خصوصا با پیشرفت سیستم های پدافند هوایی و موشک های هوا به هوای دور برد برای هر نیروی هوایی و هواپیمای تهاجمی یک برگ برنده بزرگ محسوب می شود. به همین خاطر انواع موشک های سطح و البته بمب های هدایت شونده که معمولا مجهز به بالک یا سیستم پیشران هستند در سالهای اخیر در کشورهای مختلف توسعه پیدا کرده و جزو سازمان رزم و تسلیحات استاندارد جنگنده مختلف قرار گرفتند.

همان طور که از این توضیحات مشخص است هدف اصلی از توسعه این تسلیحات، دور نگاه داشتن هواپیماهای رزمی و خلبانان از گزند سیستم های دفاع هوایی یا پرنده های رهگیر دشمن است. در سالهای اخیر با توجه به پیشرفته در بحث الکترونیک و ارائه ارتقاء های مختلف برای جنگنده ها در نسل های گوناگون شاهد این هستیم که بمب های هدایت شونده و موشک های دورایستا حتی برای جنگنده های نسل سوم نیز قابل بهره برداری شده اند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات