بین الملل >>  آمریکاواروپا >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۶  ، 
کد خبر : ۳۵۳۱۴۹

بلومبرگ: آمریکا بی‌سروصدا انتقال تسلیحات به اسرائیل را افزایش می‌دهد

رسانه آمریکایی «بلومبرگ» با استناد به فهرست داخلی وزارت دفاع این کشور گزارش داد پنتاگون مشغول تحویل درخواست‌های تسلیحاتی تل‌آویو است.

رسانه آمریکایی «بلومبرگ» با استناد به فهرست داخلی وزرات دفاع این کشور گزارش داده پنتاگون مشغول تحویل درخواست‌های تسلیحاتی تل‌آویو است که شامل موشک‌های هدایت‌شونده لیزری بیشتر برای ناوگان بالگرد تهاجمی آپاچی و همچنین گلوله‌های ۱۵۵ میلی متری، دستگاه‌های دید در شب، مهمات سنگرشکن و خودروهای نظامی جدید می‌شود.

این تسلیحات در سندی فهرست شده که بلومبرگ گفته تاریخ آن اواخر اکتبر (ماه میلادی سابق) است و در پنتاگون دست به دست می‌شود. طبق این سند، «این تسلیحات در حال ارسال است یا وزارت دفاع (آمریکا) در تلاش است آن‌ها را از انبارهای آمریکا و اروپا در دسترس قرار دهد». 

به گزارش الجزیره به نقل از بلومبرگ، «به طور مثال، تا اواخر اکتبر، همه ۳۶ هزار گلوله مهمات توپ ۳۰ میلی‌متری، ۱۸۰۰ مورد از مهمات سنگرشکن M۱۴۱ تقاضا شده و دستکم سه هزار و ۵۰۰ دستگاه دید در شب تحویل داده شده است».

بلومبرگ گزارش داد یکی از سخنگویان پنتاگون از گفت‌وگو درباره جزئیات خودداری کرد اما این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد از راه‌های مختلف «از موجودی داخلی تا کانال‌های صنعتی ایالات متحده برای اطمینان از اینکه اسرائیل ابزار دفاع از خود را در اختیار دارد، استفاده می‌کند». 

بلومبرگ پیش‌تر هم گزارش داده بود درخواست کمک ۱۴ میلیارد دلاری دولت بایدن برای اسرائیل، به طور قابل توجهی دفاع موشکی آن را توسعه می‌دهد.

در حالی رژیم صهیونیستی به بمباران نوار غزه تحت حمایت واشنگتن ادامه می‌دهد که حامیان حقوق بشر از ایالات متحده خواسته‌اند از حمایت بی‌چون‌وچرا از تل‌آویو دست بردارد و انتقال تسلیحات را متوقف کند. آمریکا هر سال ۳.۸ میلیارد دلار به این رژیم کمک نظامی می‌کند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات