صفحه نخست >>  عمومی >> خبر 2تایی
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۷  ، 
کد خبر : ۳۲۶۴۳۸

بحران تمام عیار در سرزمینهای اشغالی /آخرین نفسهای نتانیاهو

براساس توافق با نتانیاهو در زمان تشکیل کابینه ائتلافی، دوره دوم نخست وزیری را که از نوامبر ۲۰۲۱ آغاز می‌شود، برعهده خواهد گرفت.اما به نظر می رسد برکناری نتانیاهو از قدرت، زودتر از موعد مقرر شده رخ دهد!
بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس، روزهای بسیار سخت و دشواری را سپری می کند! بسیاری از تحلیلگران معتقدند که وی باید خود را برای کناره گیری از قدرت آماده کند. به عبارت بهتر، نتانیاهو در حال نزدیک شدن به پررنگ ترن خط قرمز زندگی خود است! برخی منابع خبری در غرب تاکید دارند که دموکراتها در صددند ائتلافی را میان خود و ائتلاف آبی-سفید( مخالفان سیاسی در سرزمینهای اشغالی) علیه نتانیاهو ایجاد کنند.
 
براساس توافق با نتانیاهو در زمان تشکیل کابینه ائتلافی، دوره دوم نخست وزیری را که از نوامبر ۲۰۲۱ آغاز می‌شود، برعهده خواهد گرفت.اما به نظر می رسد برکناری نتانیاهو از قدرت، زودتر از موعد مقرر شده رخ دهد! احتمال انحلال دولت ائتلافی "نتانیاهو-گانتز" و برگزاری انتخابات جدید در سرزمینهای اشغالی طی ماههای اخیر شدیدات افزایش یافته است. کابینه رژیم صهیونیستی به دلیل اختلاف نظر گسترده به ویژه در مورد تصویب بودجه ۲۰۲۱ در مسیر انحلال و برگزاری انتخابات چهارم قرار گرفته است.این در حالیست که اعتراض‌ها علیه عملکرد کابینه نتانیاهو همچنان ادامه دارد و ساکنان اراضی اشغالی طی روزهای اخیر  نیز برای برپایی تظاهرات به خیابان‌ها رفتند.

ادامه اعتراضها علیه نتانیاهو
طی روزهای اخیر، نتانیاهو مولفه های امیدوارکننده ای برای بقای خود در قدرت نمی بیند! نخست وزیر رژیم سفاک و اشغالگر صهیونیستی، به شدت نسبت به آینده سیاسی و شخصی خود نگران است!  مخالفان «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم اسرائیل  با وجود حاکم شدن سرمای زمستانی،  در میادین مهم برخی شهرهای فلسطین اشغالی  تجمع کردند.در بیست دومین هفته پی در پی تظاهرات علیه نتانیاهو، معترضان در تل آویو و قدس اشغالی تجمع کردند. تظاهرکنندگان خواستار استعفای نتانیاهو به دلیل فساد مالی، رشوه ، کلاهبرداری و ضعف در مدیریت در مواجه با کرونا هستند. چندی قبل پلیس رژیم صهیونیستی ۱۸ فرد را در اعتراضات یادشده نزدیک قدس اشغالی به اتهام اقدامات خرابکارانه دستگیر کرد.با این حال، معترضین قصد دارند تا زمان کناره گیری نتانیاهو از قدرت یا انحلال دولت ائتلافی( که امکان آن طی هفته های آتی بسیار زیاد خواهد بود) به اعتراضات خود ادامه دهند.

نظرسنجی ها در سرزمینهای اشغالی نشان می دهد که نتانیاهو و حزب لیکود( و دیگر احزاب تشکیل دهنده ائتلاف محافظه کار در تل آویو) جایگاه متزلزلی در بین صهیونیستها پیدا کرده اند. به عبارت بهتر، پیش شرطها و مولفه های "انتقال قدرت" در سرزمینهای اشغالی بیش از پیش فراهم شده است.

سیگنالهای نتانیاهو به دولت بایدن!
نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس، سعی دارد جهت بقای خود در قدرت ( حداقل تا یکسال دیگر) و جلوگیری از فروپاشی کابینه ائتلافی خود و بنی گانتز ، سیگنالهایی را به بایدن نشان دهد. برخی از این سیگنالها، حالتی پنهان و برخی دیگر، حالتی آشکار دارد. اینکه برخی تحلیلگران معتقدند نتانیاهو در حال جلب حمایت جو بایدن( رئیس جمهور احتمالی جدید آمریکا) برای بقای خود در مسند قدرت می باشد. رسانه های آمریکایی معتقدند که نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس، در روزهای منتهی به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نسبت به شکست ترامپ آگاه شده بود. او از برآوردهای میدانی و بریخی نظرسنجی های مخفی که توسط آیپک و دیگر لابی های صهیونیستی در ایالات متحده صورت گرفته بود، متوجه شد که ترامپ احتمالا دیگر جایی در راس معادلات سیاسی و اجرایی ایالات متحده ندارد. اگرچه حیات سیاسی نتانیاهو به ترامپ گره خورده بود و در حال حاضر نیز ضریب آسیب پذیری نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس در تل آویو به شدت افزایش یافته است، اما وی در روزهای منتهی به انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر امسال، خواسته ترامپ مبنی بر حمایت مستقیم از وی را اجابت نکرد! روزنامه رای الیوم در این خصوص نوشته است که  با وجود همه خدمات بی سابقه دونالد ترامپ به تل آویو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی ترجیح داد راه سکوت و بی طرفی در پیش بگیرد تا خود را برای بهره کشی از رئیس جمهور بعدی آمریکا آماده کند.پیامهای دوستانه و صمیمانه ای که نتانیاهو پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 رای بایدن ارسال کرده ( و ریاست جمهوری وی را به رسمیت شناخته است ) نیز حاکی از همین مسئله است.

ماجرای نتانیاهو و شبکه فاکس نیوز!
برخی  از تحلیلگران مسال امنیتی در آمریکا معتقدند که اقدام ناگهانی و غیر قابل پیش بینی شبکه تندروی "فاکس نیوز" مبنی بر حمایت از پیروزی نهایی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ، معلول توافقاتی بوده است که میان نتانیاهو و رابرت مورداک رئیس این رسانه صورت گرفته است. به عبارت بهتر، نتانیاهو در فاصله دو هفته مانده تا انتخابات،پالسهای مثبتی را برای دموکراتها ارسال کرده است. همین موضوع، برخی از اعضای حزب پیروز در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را مجاب کرده است تا با نتانیاهو، معامله دیگری را برای استمرار حضورش در قدرت صورت دهند.البته در مقابل، عده ای دیگر از دموکراتها و مخالفان نتانیاهو معتقدند که باید ائتلاف "جمهوریخواهان آمریکا- محافظه کاران صهیونیست "را در واشنگتن و تل آویو را با ائتلاف "دموکراتها – چپگرایان" جایگزین ساخت. درهر حال، برکناری نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس از قدرت، به معنای مرگ سیاسی وی می باشد زیرا پس از پایان یافتن مصونیت قضایی وی ( که اکنون به واسطه حضور در مسند نخست وزیری دارای آن می باشد)، وی باید خود را برای مواجهه  با 4 پرونده قضایی خود آماده کند. منابع صهیونیستی پیش بینی کرده اند که بابت این پرونده ها، نتانیاهو تا پایان عمر خود در زندان باقی بماند!

تفاوتی میان نتانیاهو و گانتز وجود ندارد
منازعات قدرت در سرزمینهای اشغالی در حالی تشدید شده است که موجودیت و هویت رژیم اشغالگر قدس، بر مبنای سلطه گری، اشغالگری، تروریست پروری و بحرانسازی در منطقه و جهان تعریف شده است. از این رو ، جا به جایی قدرت میان ائتلاف محافظه کاران( با محوریت حزب لیکود) و ائتلاف آبی- سفید ، کمترین تاثیری در سیاستهای کلان این رژیم اشغالگر و نامشروع در منطقه نخواهد داشت. سیاستهای  نتانیاهو و گانتز، خصوصا در ارتباط با الحاق کرانه باختاری با اراضی اشغالی، سرکوب فلسطینیان، جلوگیری از بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمین خود و در نهایت، پیشبرد طرح شوم و ننگین معامله قرن با یکدیگر یکسان است. بنی گانتز به عنوان اصلی ترین رقیب سیاسی نتانیاهو ( که اتفاقا اکنون دولت ائتلافی در تل آویو را  به همراه نتانیاهو تشکیل داده است!) ، به مقامات آمریکایی و لابی های آیپک و جی استریت تعهد داده است تا در صورت حضور در مسند نخست وزیری در سرزمینهای اشغالی، به طرح معامله قرن پایبند مانده و با قدرت این طرح شوم و ننگین را پیش ببرد. با این حال، پس از پایان تاریخ مصرف سیاسی نتانیاهو و برکناری وی از قدرت ،بنی گانتز یا هر فرد دیگری که در مسند نخست وزیری صهیونیستها قرار گیرد نیز سرنوشتی جز شکست و تباهی ندارد. این شکست تمام عیار،معلول موجودیت نامشروع و غیر قانونی رژیم صهیونیستی می باشد و افراد و سیاستمداران، قدرت جلوگیری از این سرنوشت محتوم ( نابودی صهیونیسم) را نخواهند داشت.
 
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات