صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۲  ، 
کد خبر : ۳۲۶۷۰۴

تحلیلگر عراقی: ترکیه از داعش برای بی‌ثبات کردن عراق و سوریه بهره برداری می‌کند

به‌نقل از الوطن، «احمد الشریفی» تحلیلگر امور امنیتی عراقی گفت: واقعیت این است که هماهنگی میان سوریه و عراق و همکاری مشترک میان این دو کشور بسیار گسترده و فعال و در زمینه امنیت مرزهای میان دو کشور است؛ اما بحران به مرزهای ترکیه مربوط می‌شود.  ترکیه هنوز رؤیای توسعه امپراطوری خود را در سر می‌پروراند و به هر منطقه‌ای که قومیت ترک در آن وجود دارد، چشم طمع دارد.
جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)
جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)
وی افزود: ترکیه از داعش برای ایجاد ناامنی در سوریه و عراق بهره‌برداری می‌کند. ترکیه از بقایای گروه تروریستی داعش برای ایجاد بی‌ثباتی نظامی و امنیتی در عراق استفاده می‌کند و از این رو عملیاتی که عراق انجام می‌دهد عملیاتی دفاعی است که با هدف ممانعت از حملات تروریستی از مرزهای ترکیه که همچنان عامل نگرانی و خطر برای عراق و سوریه است، انجام می‌‌شود.
الشریفی گفت: ایده مقابله و درگیری با تروریست‌های داعش همچنان وجود دارد حتی اگر محدود باشد؛ زیرا بازمانده‌های داعشی هنوز در مرزهای سوریه و عراق وجود دارند و دست به تحرکاتی می‌زنند.
وی اعلام کرد: هنوز با وجود کنترل امنیت مرزهای عراق و سوریه، نفوذهای زیادی از سوی داعش انجام می‌شود و از این رو ما به عملیات مداوم برای مقابله با داعش نیاز داریم.
الشریفی تأکید کرد: ارتش عراق اقدامات پیشدستانه و دفاعی را با هم انجام می‌دهد؛ زیرا ارتش از حیث فناوری محدود است و نیروهایش ابزارهای لازم را در اختیار ندارند و از حیث اطلاعاتی هم قوی نیستند؛ همچنین در پشتیبانی هوایی محدودیت وجود دارد که سبب می‌شود آنها با احتیاط حرکت کنند؛ زیرا اگر به مناطق صحرایی کشیده شوند به صید و طعمه‌ای آسان برای تروریست‌های داعش تبدیل می‌‌شوند.
وی گفت: با توجه به طرح خبیث داعش در این زمینه و نفوذ به مرزهای عراق از این رو ارتش عراق به جای حملات پیشگیرانه و پیشدستانه به اقدامات دفاعی روی می‌آورد تا تلفاتش در مقابل داعش کم شود.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات