صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۸  ، 
کد خبر : ۳۲۶۸۷۶

‌وزیر بهداشت: ظلم دشمن به ملت ایران‌ در این چند سال ‌‌پس از واقعه کربلا بی‌نظیر است / اجازه واردات دارو را به ایران نمی‌دادند ‌

سعید نمکی در مراسم افتتاح پروژه‌های درمانی خراسان جنوبی با اشاره به مدیریت کرونا در ایران اظهار داشت: مردم نمی‌دانند در این مدت چه بر ما در مدیریت بیماری کرونا گذشت، اما باور کنید ‌‌بعد از آنچه که بر امام حسین و یاران باوفایش در کربلا گذشت، ‌بر ملتی مانند ایران در این سال‌ها که دشمن همه راه‌ها را بر‌ ما بسته بود‌ نگذشته بود.

وی با بیان اینکه دشمن ورود دارو و تجهیزات را بر روی کشور بسته بود، افز‌ود: در اوج تحریم و کمبود اعتبارات باز هم از تلاش باز نایستاده‌ایم و افتتاح پروژه‌های درمانی را در کشور‌ شاهد هستیم، امسال اولین سالی است که در اوج تحریم و گرفتاری در بلای کرونا بیش از 10 هزار تخت بیمارستانی افتتاح می‌کنیم.

نمکی با بیان اینکه امسال صدها خانه بهداشت و مراکز درمانی، آموزشی و رفاهی افتتاح می‌کنیم تصریح کرد:  این به عنوان سند افتخار جمهوری اسلامی ثبت خواهد شد که مدیران و مسئولان نظام با وجود همه سختی‌ها و تحریم‌ها تلاش کردند و این افتخار بی بدیل را ثبت کردند.

وی بیان کرد: ما در یک جنگ اقتصادی، تحریم اقتصادی و یک جنگ سازمان یافته رسانه‌ای قرار داریم و از افراد نفوذی داخل نیز ضربه می‌خوریم.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه امسال 3 دستگاه سی تی اسکن خراسان جنوبی اختصاص یافت یادآور شد: ارسال یک دستگاه سی تی اسکن به شهرستان بشرویه نیز در دستور کار است و چند دستگاه اکسیژن ساز نیز ارسال کردیم.

نمکی اظهار داشت: دستگاه اکسیژن ساز مشکل ما در کشور بود و ما با کاهش ظرفیت اکسیژن ساز روبه رو شدیم و تا یک ماه آینده چیزی به عنوان کمبود اکسیژن ساز نداریم.
وی خاطرنشان کرد: در خراسان جنوبی نیز چند دستگاه فرستادیم و چند دستگاه دیگر نیز ارسال خواهد شد. ‌
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات