صفحه نخست >>  عمومی >> اخبار ویژه
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۲  ، 
کد خبر : ۳۲۷۰۸۶
رئیس کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

ایران منادی دفاع از حقوق بشر دنیا / مدال پرافتخار شجاعت بر گردن پاسداران انقلاب اسلامی

لذا به عنوان مسئول کمیته روابط خارجی مجلس هم این قطع نامه را محکوم می کنم و هم از دولت جمهوری اسلامی ایران و مقامات ذیربط می خواهم که اقداماتی را برای مقابله با اقدامات سلطه طلبانه انگلیس در منطقه انجام دهند.
زهرا ظهروند- خبرنگار/ گلرو با اشاره به قطع نامه ضدایرانی پارلمان اروپا گفت: جمهوری اسلامی ایران منادی دفاع از حقوق بشر در دنیا  است؛ مفهوم حقوق بشری اروپا با ما فرق می کند، مفهوم حقوق بشری ما مفهوم اسلامی و دفاع از حقانیت و انسان ها است، اما مفهوم آنها در حقوق بشر، دفاع از تروریست ها و حکام سرسپرده شان است.

عباس گلرو رئیس کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی پایگاه خبری بصیرت در خصوص قطع نامه ضد ایرانی پارلمان اروپا، گفت:  پارلمان اروپا اخیرا یک قطع نامه ای تحت عنوان اعمال تحریم علیه مقامات جمهوری اسلامی ایران را صادر کرد که مرتکب نقض حقوق بشر شده اند؛ این اقدام اولا مداخله در امور داخلی ایران محسوب می شود و ثانیا پارلمان اروپا که کشورهایشان از تروریست ها حمایت کرده اند و در کشورهای منطقه جنایت کرده اند، صلاحیت دفاع از حقوق بشر را ندارند.

گلرو افزود: کشورهای اروپایی که دارو را تحریم کرده اند و جلوی رسیدن دارو به کودکان ایرانی را گرفته اند و در کشورهایی همچون سوریه، عراق و یمن هم از تروریست های غیردولتی نظیر داعش، النصره و گروه های دیگر حمایت کرده اند و به آنها سلاح و تجهیزات داده اند، همچنین در یمن از رژیم کودک کش عربستان سعودی و  در غزه و کرانه باختری از رژیم کودک کش اسرائیل حمیات کرده اند،صلاحیت نقد حقوق بشری در جمهوری اسلامی ایران را ندارند.

وی با بیان اینکه پرونده حقوق بیشری جمهوری اسلامی ایران، پرونده روشن و پر افتخار است، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران منادی دفاع از حقوق بشر در دنیا  است؛ مفهوم حقوق بشری اروپا با ما فرق می کند، مفهوم حقوق بشری ما مفهوم اسلامی و دفاع از حقانیت و انسان ها است، اما مفهوم آنها در حقوق بشر، دفاع از تروریست ها و حکام سرسپرده شان است و هر کسی که با آنها همراهی کند مدافع حقوق بشر است. در برخی کشورها دیکتاتورهایی هستند که بدترین جنایت ها را انجام می دهند، اما از منظر آنها متحدشان هستند و هیچ نقض در پرونده حقوق بشری ندارند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با تاکید بر محکوم کردن این قطع نامه گفت: ما این قطع نامه را محکوم کردیم و درکمیسون امنیت ملی مجلس هم بیانیه ای تهیه کردیم وهم اینکه امروز در صحن علنی مجلس یک بیانیه ای با امضاء  بیش از 200 نفر از نمایندگان جمع آوری و قرائت شد و از دولت جمهوری اسلامی ایران خواسته شده که در اقدام متقابل اسامی مقامات اروپایی که علیه ملت ایران نقض حقوق بشری و جنایت کرده اند یا از آنها حمایت کرده اند یا آمر یا عامل بوده اند را به ما بدهند تا ما در یک فرآیندی اقدام متقابل انجام دهیم.

وی اظهار کرد: کمیته روابط خارجی پارلمان انگلیس توصیه ای به دولت خود مبنی بر اینکه سپاه پاسدارن را تروریستی بنامد، ارائه داده است که ما این اقدام را محکوم می کنیم.
 
این اقدام از جهالت برخی از نمایندگان کمیته روابط خارجی و پارلمان انگلیس است که نمی دانند که سپاه جمهوری اسلامی ایران به ویژه نیروی قدس سپاه پاسداران از محبوبیت ملی و منطقه ای برخوردار است؛ در حقیقت سپاه پاسداران در منطقه دفاع از انسان ها و دفاع از مظلومین در برابر تروریست هایی که اروپا از آنها حمایت کرده، داشته است. بنده در یک سخنرانی در  سازمان ملل گفتم که اگر شورای امنیت به عنوان مسئول اول صلح و امنیت جهانی بنا بود مدال شجاعت مبارزه با تروریست بدهد، این مدال باید به فرماندهان سپاه جمهوری اسلامی ایران و به سربازان مدافع حرم جمهوری اسلامی ایران  و در راس آنها حاج قاسم سلیمانی تعلق می گرفت. 

گلرو خاطرنشان کرد:متاسفانه ما شاهد هستیم که از این اقدام آمریکا، اروپا هم پیروی می کند و سازمان ملل سکوت کرده است، ولی ما معتقدیم که در حقیقت مدال پرافتخار شجاعت را ملت های منطقه به نیروهایشان و به سپاه پاسداران می دهند؛ سپاه پاسداران موجب مباهات ملت ایران و موجب افتخار ما است و مردم رشید ایران یکپارجه از آن حمایت کرده اند.
در تشییع پیکر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی یکپارچگی و وحدت ملت نشان داده شد. لذا به عنوان مسئول کمیته روابط خارجی مجلس هم این قطع نامه را محکوم می کنم و هم از دولت جمهوری اسلامی ایران و مقامات ذیربط می خواهم که اقداماتی را برای مقابله با اقدامات سلطه طلبانه انگلیس در منطقه انجام دهند.
 
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات