صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۸  ، 
کد خبر : ۳۲۷۴۸۹

امنیت غذایی یکی از مؤلفه‌های امنیت ملی است

مجمع عمومی سالانه سازمان اقتصادی کوثر با حضور مهندس سعید اوحدی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، دکتر محمدجواد ایروانی معاون حسابرسی و نظارت دفتر مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، حجت‌الاسلام والمسلمین شکری نماینده ولی‌فقیه، محمدرضا اسکندری مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر، مدیرعامل مؤسسه حسابرسی مفید راهبر، نماینده سازمان برنامه و بودجه کشور، اعضای هیئت مدیره سازمان اقتصادی کوثر و تعدادی از معاونین و مشاورین بنیاد شهید و امور ایثارگران، درمحل سالن اجتماعات حوزه ریاست بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار گردید.

*نظارت و کنترل‌های مالی اثربخش در سازمان اقتصادی کوثر
پس از قرائت گزارش فعالیت های سازمان توسط مهندس اسکندری و ارائه گزارش حسابرس مستقل و بازرس قانونی توسط هوشنگ نادریان، مهندس سعید اوحدی معاون رئیس جمهور و رئیس محترم بنیاد شهید ضمن تشکر از فعالیت‌ها آن سازمان اظهار داشت: گزارش حسابرس مستقل و بازرس قانونی از عملکرد سازمان اقتصادی کوثر با نظریه "مقبول" حاکی از فعالیت و اقدامات مناسب و موثر مجموعه مدیریتی آن سازمان به مدیریت جناب آقای مهندس اسکندری و پیاده‌سازی سامانه نظارتی مؤثر و اعمال کنترل‌های مالی اثربخش بوده که شایسته تقدیر و تشکر می‌باشد.  

مهندس اوحدی با بیان این‌که در حوزه مسئولیت‌های قبلی نیز با عملکرد حرفه‌ای موسسه مفید راهبر مواجه بوده‌ام اظهار داشت: در مجموعه سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه و وابسته به بنیاد شهید شاهد حضور جدی و موثر این موسسه می باشیم و اظهارنظر مقبول آن موسسه نسبت به عملکرد سال مالی گذشته سازمان اقتصادی کوثر دارای اهمیت و ارزش ویژه بوده و نشان‌دهنده شفافیت و سلامت مالی و رعایت استانداردهای حسابداری و انضباط مالی سازمان مذکور می باشد.  

معاون رئیس جمهور اظهار داشت: مطابق صورت‌های مالی و حسابرسی انجام شده، شاخص‌های مالی سازمان اقتصادی کوثر دارای رشد و پیشرفت فزاینده بوده که می‌بایست این مسیر ادامه داشته باشد. خصوصاً با توجه به محدودیت های ایجاد شده توسط استکبار جهانی، سال آینده حوزه اقتصادی کشور دارای وضعیت ویژه می‌باشد که می‌بایست سازمان اقتصادی کوثر نقش بالنده‌تری در پهنه اقتصاد کشور عهده‌دار گردد.

در ادامه، مهندس اوحدی به اهمیت نقش بهداشت و درمان در نظام سلامت ایثارگران، حمایت سازمان از راه‌اندازی مرکز تخصصی جامع تشخیص و درمان سرطان (پت اسکن) در بیمارستان خاتم‌الانبیاء را بسیار ارزشمند توصیف کرد و اظهار داشت حمایت سازمان از پروژه‌های مرتبط با حوزه بهداشت و درمان موجب ارائه خدمات ارزنده‌تری به خانواده معزز شهدا و امور ایثارگران می‌گردد و این مسیر باید تداوم داشته باشد. ایشان اظهار داشت با مساعدت رؤسای کمیته امداد و بنیاد مستضعفان، در این مرحله تعداد دو بیمارستان جدید تحویل بنیاد شهید و امور ایثارگران شد که تحت پوشش بیمارستان خاتم الانبیاء، می‌تواند منشاء خدمات درمانی موثر و مناسب به جامعه هدف شود ضمن این‌که باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی و اقدام نمائیم که سایر هموطنان نیز بتوانند تحت مسئولیت‌های اجتماعی بنیاد شهید، از خدمات این مراکز درمانی استفاده نمایند.

معاون رئیس جمهور با تأکید بر اینکه شعار جهش تولید سرلوحه و محور فعالیت‌های سازمان اقتصادی کوثر می‌باشد، لذا راه‌اندازی طرح‌های اقتصادی اشتغال‌زا در مناطق محروم و بهره‌برداری از 18 طرح کشاورزی  و برنامه‌ریزی برای بهره‌برداری از 8 طرح کشاورزی و دامپروری جدید با حجم سرمایه‌گذاری 2500 میلیارد ریال از اقدامات قابل تقدیر در سازمان اقتصادی کوثر است که باید تداوم یابد.

مهندس اوحدی با تاکید بر ضرورت تهیه و تدوین و اجرای بودجه عملیاتی به مفهوم واقعی اظهار داشت: برای اولین بار بودجه عملیاتی سازمان قبل از شروع سال آتی تهیه، تدوین و ارائه گردیده که این اقدام به موقع طلیعه انجام فعالیت‌های برنامه‌ای سازمان در سال 1400 می‌باشد لذا ضرورت دارد ضمن تشکیل کارگروه کنترل بودجه‌ای، به تقویت ارائه خدمات حرفه‌ای کمیته حسابرسی و واحد حسابرسی داخلی در مجموعه سازمان توجه لازم معطوف گردد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار داشت: سازمان اقتصادی کوثر در مراحل سخت ایفای تعهدات بنیاد شهید و امور ایثارگران در سال 1399 نقش ممتاز و بی‌نظیری را عهده دار گردید، از جمله حضور متعهدانه و مقتدرانه در کنار معاونین و مدیران کوشا و پرتلاش بنیاد شهید و امور ایثاگران موجب آن گردید که بخش اعظم مطالبات معوق و تاریخ گذشته خانواده معزز شهدا و ایثارگران و مطالبات قابل توجه سنواتی دانشگاه‌ها و شرکت‌های بیمه پرداخت گردد که از این بابت نیز اقدام سازمان اقتصادی کوثر قابل تقدیر می‌باشد.

مهندس اوحدی اظهار داشت: حضور در صحنه فعالیت‌ها و مدیریت جهادی جناب مهندس اسکندری در انجام اقدام به موقع بسیار درخشان بوده و هماهنگی و انسجام اعضای محترم هیأت مدیره سازمان اقتصادی کوثر نیز رهگشا می‌باشد و با این همبستگی مدیریتی انتظار می‌رود عملیات سازمان در سال 1400 با جهش مناسبی همراه باشد.
معاون رئیس جمهور در ادامه با اشاره به گزارش مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر اظهار داشت: پروژه ساخت دستگاه جوجه‌کشی مکانیزاسیون کوثر که برای نخستین بار در کشور صورت می‌گیرد، یکی از اقدامات مهم در تأمین امنیت غذایی هموطنان است و اهمیت آن وقتی دوچندان می شود که متوجه شویم این دستگاه با تکیه بر دانش بومی مهندسین ایرانی با کیفیت بسیار بهتر از نمونه‌های مشابه خارجی ساخته شده و از خروج ارز از کشور جلوگیری نموده است.

همچنین رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران از پروژه بیوگاز کوثر به عنوان یکی دیگر از دستاوردهای قابل توجه سازمان اشاره و اظهار داشت: دستاورد بزرگ و قابل توجه این سازمان در صنعت دامپروری و انرژی‌های نوین و  سرمایه‌گذاری در راه‌اندازی و بهره‌برداری از طرح بیوگاز کوثر که دارای تکنولوژی پیشرفته و روز دنیا می‌باشد، گام ارزشمندی در زمینه رشد اقتصادی کشور و تأمین انرژی مورد نیاز کشور به حساب می‌آید. وی ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی را اقدامی مهم در ایجاد زنجیره ارزش و تأمین منافع و اقتدار ملی قلمداد کرد.

وی با تأکید بر لزوم هم افزایی بین تمامی سازمان‌ها و شرکت‌ها و واحدهای وابسته و تابعه بنیاد شهید و امور ایثارگران، ضرورت تدوین راهبردهای همسو در بخش‌های مالی، سرمایه‌گذاری، تولید، تحقیق و توسعه منطبق با اسناد بالادستی بنیاد شهید و بهینه‌سازی دارایی‌ها را مورد تأکید قرار داد.

مهندس اوحدی ضمن تشکر مجدد از اقدامات سازمان در عرصه تولید و حوزه اشتغال ایثارگران، حمایت در توانمندسازی جامعه هدف بخصوص در مناطق محروم را گام مهمی ارزیابی و تأکید نمود توجه به ایجاد اشتغال پایدار نباید منحصر به طرح‌های بزرگ صنعتی باشد. بلکه توجه به راه‌اندازی مشاغل خرد و خانگی نیز بسیار با اهمیت می‌باشد که ضرورت دارد توسعه یابد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات