صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۲  ، 
کد خبر : ۳۲۷۸۴۹

آقای بن سلمان شما را در دادگاه می‌بینیم

 مدیر اجرایی سازمان حقوق بشری «اکنون، دموکراسی برای جهان عرب» که یک سازمان مستقر در نیویورک است، پس از خروج دونالد ترامپ از کاخ سفید در صفحه توئیتر خود نوشت که روزهای بدی در انتظار «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی خواهد بود.

«سارا لیا ویتسون» مدیر این سازمان حقوق بشری که در حمایت از افکار «جمال خاشقچی» روزنامه‌نگار منتقد محمد بن سلمان ولی‌عهد عربستان سعودی تاسیس شد، در توییتر نوشت: «شخصی [منظور بن سلمان]، روز بدی را پشت سر گذاشت، هیچ خوب نبود، چرا که نتوانست به مصونیتی که از ترامپ خواسته بود و او نیز تلاش داشت انجامش دهد، دست یابد. [ترامپ] فردی که سر و صدای زیادی داشت، امروز و فردا دوستان شیادش را به زباله‌دان می‌فرستد.»

ویتسون افزود: «آقای بن سلمان شما را در دادگاه می‌بینیم.»

این موضع خانم ویتسون پس از آن گرفته می‌شود که رسانه‌های آمریکایی پیش از این خبر داده بودند دولت دونالد ترامپ اعطای مصونیت قضایی به محمد بن سلمان را بررسی می‌کند.

روزنامه نیویورک تایمز در این خصوص نوشته بود که ولی‌عهد سعودی و دونالد ترامپ سعی دارند تلاش‌ها برای محاکمه بن سلمان در خصوص ترور جمال خاشقچی را ناکام بگذارند.

وبسایت سعودی‌لیکس نیز در این باره نوشته است که «محمد بن سلمان» اخیرا رشوه مالی بزرگی به مدیران دولت ترامپ از جمله «جرد کوشنر» و «مایک پامپئو» با هدف دریافت مصونیت قانونی در آمریکا پرداخت کرده است.
اما روز سه شنبه «آوریل هینس» نامزد پیشنهادی «جو بایدن» برای ریاست اداره اطلاعات ملی آمریکا، گفت که دولت جدید آمریکا قصد دارد طبق قانون، اسناد مربوط به قتل «جمال خاشقچی» را از حالت محرمانه خارج کند.
نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات