صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۰  ، 
کد خبر : ۳۲۸۳۹۹

یک میلیارد یورو مقابله با کرونا صرف چه شد؟ + جدول

براساس اطلاعات به دست آمده از زیرمجموعه سازمان برنامه و بودجه کشور، بالغ بر 14 هزار میلیارد تومان تا پایان دی ماه برای مقابله با کرونا صرف شده که بخشی از آن هزینه‌ها به نظر می‌رسد غیرکرونایی باشد.

اوایل سال جاری یک میلیارد یورو از منابع صندوق توسعه ملی برای مقابله با کرونا اختصاص یافت.

اعتبارات صندوق توسعه ملی در قالب بسته‌های معین به منظور مدیریت و درمان بیماری کرونا، به صورت متمرکز در اختیار وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی قرار گرفته است و توسط وزارتخانه مذکور حسب شاخصهای مربوطه و مستندات بین دانشگاههای علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی توزیع شده است.

طبق اطلاعات به دست آمده از سازمان برنامه و بودجه، اعتبار تخصیص داده شده به وزارت بهداشت و درمان تا پایان دی ماه سال 99 بالغ بر 14 هزار و 62 میلیارد تومان است.

این منابع برای داروی بیماران کرونا، تجهیزات پزشکی، لوازم حفاظت فردی،‌مواد ضدعفونی کننده،‌ تکمیل طرح‌های بیمارستانی، تجهیز طرح‌های بیمارستانی جدید،کیت تشخیص کرونا، جبران کاهش درآمد اختصاصی دانشگاه‌های علوم پزشکی، پاداش پرسنل درگیر کرونا، کارانه معوق کادر درمان، واکسن بخش بهداشت، اجرای پزشک خانواده، اجرای طرح ملی غربالگری اختصاص یافته است.

طبق اطلاعات ارائه شده اجرای طرح ملی غربالگری شهید سلیمانی اعتباری دریافت نکرده است. بیشترین منابع پرداختی به تسویه کارانه معوق کادر درمان با 5500 میلیارد تومان، جبران درآمد اختصاصی دانشگاه‌های علوم پزشکی 3220 میلیارد تومان و 1312 میلیارد تومان نیز برای تکمیل طرح‌های بیمارستانی اختصاص یافت که لزوما ارتباط مستقیمی با مقابله با کرونا ندارد.

                           جدول اعتبارات توزیع یافته تاکنون به شرح زیر است:

همچنین برای بیمه بیکاری 1286 میلیارد تومان به سازمان تامین اجتماعی و 120 میلیارد تومان نیز به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اختصاص یافت.

به گزارش فارس، 30 تیرماه امسال رئیس سازمان برنامه و بودجه از منابع صندوق توسعه ملی برای مقابله با کرونا 120 میلیارد تومان برای خرید ساختمان دانشکده فناوری‌های نوین دانشگاه شهید بهشتی اختصاص داده بود که با ورود نمایندگان مجلس و دستگاه‌های نظارتی به موضوع، منابع تخصیص تغییر کرد.

به نظر می‌رسد همانطور که پیشتر نیز تجربه شد، منابع مقابله با کرونا برای جبران کمبودهای بخش بهداشت و درمان غیرکرونایی شده است. گفته می‌شود یک شب بستری در بخش کرونا 3 تا 5 میلیون تومان هزینه دارد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات