صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۷  ، 
کد خبر : ۳۲۸۷۷۹

پاپ در سایه امنیت سردار سلیمانی به عراق سفر کرد

میزان نفوذ داعش در سرزمین عراق به حدی بود که مسئولین کردستان عراق دست به دامن سردار سلیمانی شده بود.
عراق کشوری بود که در سایه خیانت برخی از کشورهای عربی از جمله عربستان سعودی و در کنار برنامه ریزی کشورهای غربی از جمله ایالات متحده آمریکا در حال افتادن بدست داعش بود. میزان نفوذ داعش در سرزمین عراق به حدی بود که مسئولین کردستان عراق دست به دامن سردار سلیمانی شده بود.
با جانفشانی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابو مهدی شاهد امنیت نسبی در عراق هستیم. بعد از آنکه نیروهای محور مقاومت در مقابل تاکتیک های ناامن سازی آمریکا ایستادگی کردند و تمام سیاست های تجزیه طلبی صهیونیست ها را نقشه بر آب شد. آمریکایی ها به همراه  رژیم صهیونیستی ترور حاج قاسم را اجرا کردند.
امروز در سایه امنیت عراق که مدیون جانفشانی سردار سلیمانی است، پاپ وارد عراق می شود و در کمال امنیت  از این کشور دیدن بعمل آورد. نکته مهم و جالب توجه این است که سردار سلیمانی  در عراق حتی برای مسیحیان آن کشور نیز امنیت بوجود آورد. در این خصوص حسین امیر عبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین الملل، در توئیتی با اشاره به سفر پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان به عراق، نوشت:

«پاپ فرانسیس وارد بغداد شد. بدون نقش مهم جانفشانی ابومهدی المهندس، سردار سلیمانی و شهدای مبارزه با تروریسم و داعش در عراق و منطقه، امروز پاپ اعظم واتیکان نمی‌توانست با امنیت و آرامش وارد عراق شود. مداخلات کاخ سفید و وجود نظامیان ‎آمریکا در عراق و منطقه، همچنان عامل ناامنی است».
 
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات