سیاسی >>  امام و رهبری >> اخبار ویژه
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۵  ، 
کد خبر : ۳۲۸۹۲۰

دوگانه پيروزي آفرين

دليل اصلي دشمني آمريکا به عنوان فرعون زمان و طاغوت اعظم و شيطان بزرگ با ملت ايران و جمهوري اسلامي، آرمان‌ها و اهداف انقلاب اسلامي که همانا آرمان و اهداف بعثت پيامبر اعظم (ص) است، مي باشد.

رهبر حکيم انقلاب اسلامي در بيانات خود به مناسبت سالروز بعثت پيامبر اعظم (ص) ضمن تشريح اهداف بعثت به نقطه کانوني دعوت انسان به توحيد براي رسيدن به سعادت و رستگاري اشاره کردند و به استناد آيات الهي، وجود دشمن و دشمني‌ها با حرکت انبياء و از جمله پيامبر اسلام را يک سنت و امر قطعي دانستند. بسيار بديهي و روشن است وقتي پيامبر مردم را به سوي عبوديت، بندگي و توحيد دعوت مي‌کند، تمامي ظالمين، ستمگران، کافرين، فاسقين و در يک کلام تمامي طاغوت‌ها به مقابله با آن پيامبر روي آورند. معظم له در اين بيانات تشکيل حکومت از سوي پيامبر(ص) براي تحقق اهداف بعثت را که همانا حکمراني الهي است، امري ضروري براي جامعه ديني دانسته، مقابله دشمنان با اين نوع حکمراني را هم به عنوان يک امر اجتناب ناپذير طبق آيات  الهي، مورد تاکيد قرار دادند.
امام خامنه اي در ادامه بيانات خود که از سيماي جمهوري اسلامي بطور مستقيم براي مردم پخش مي‌شد، قيام حضرت امام(ره) و پديدآيي انقلاب اسلامي را يک حرکت در امتداد بعثت با همان اهداف معرفي کردند. بنابراين به همان دلايل، انقلاب اسلامي نيز از همان ابتداي شکل گيري و پيروزي، با همان دشمني ها مواجه گرديده است. دشمني‌هايي که پس از 42 سال همچنان ادامه داشته و از اين پس نيز ادامه خواهد داشت. بنابراين با قطعي دانستن دشمن و دشمني‌ها، براي يک جامعه و کشوري که مردمانش راه عبوديت و بندگي خداوند را براي رسيدن به قله‌هاي افتخار و و عزت دنيايي و سعادت و کمالات اخروي در پيش گرفته‌اند، بايد در جستجوي عوامل پيروزي بر اساس همان سنت الهي بود.
اين نظريه که جريان‌ها، گروه‌ها و افرادي بعضا مطرح مي‌کنند که بايد به دشمني‌ها با ديگران و از جمله آمريکا پايان دهيم، ريشه در جهل و ضعف آگاهي آنان نسبت به سنت‌هاي الهي، تاريخ انبيا و تجارب بشري دارد. اگر کسي بگويد چون ايران بدنبال هسته اي شدن رفته، آمريکايي‌ها با ما دشمني مي‌کنند، فلذا اگر از صنعت هسته‌اي صرف نظر کنيم، آنان ديگر کاري با ما نخواهند داشت، اين نگاه از واقعيت به دور بوده و کاملا جنبه ذهني دارد. دليل اصلي دشمني آمريکا به عنوان فرعون زمان و طاغوت اعظم و شيطان بزرگ با ملت ايران و جمهوري اسلامي، آرمان‌ها و اهداف انقلاب اسلامي که همانا آرمان و اهداف بعثت پيامبر اعظم (ص) است، مي باشد. با اين نگاه به راه الهي انقلاب اسلامي و دليل دشمني‌هاي دشمن با اين راه، بايد اطمينان داشته باشيم که خداوند متعال به پويندگان راه خود وعده نصرت و پيروزي قطعي داده است. بايد به وعده الهي حسن ظن داشت و به آينده درخشان اميدوار بود. البته ملت ايران بر اساس همين حسن ظن به وعده‌هاي الهي در پرتو کار و تلاش و مجاهدت‌هاي فراوان در حوزه‌هاي گوناگون، 42 سال پرافتخار را با غلبه بر دشمني‌هاي دشمن پشت سر گذاشته است. فراموش نبايد کرد که تصور دشمنان خارجي و عوامل داخلي آنان اين بود که انقلاب اسلامي در همان ماه‌هاي اول و يا سال اول و دوم شکست خورده و به تاريخ خواهد پيوست! فراموش نبايد کرد که در دوره ترامپ، آمريکايي‌ها با تمرکز بر سياست "فشار حداکثري" با صراحت در بوق و کرنا کرده و گفتند که جمهوري اسلامي چهل ساله نخواهد شد! به کوري چشم دشمنان اينک جمهوري اسلامي مانده و وارد چهل و سومين سال خودش شده است و ترامپ‌ها رفته اند! انقلاب اسلامي به سرعت در حال طي کردن مسير تحقق آرمان‌هاي خويش با تاکيد بر آرمان پي‌ريزي و پديد آوردن تمدن نوين اسلامي در قرن بيست و يکم است. از اين پس نيز توطئه‌هاي دشمنان خنثي خواهد شد، به شرط آنکه به عوامل پيروزي و مشروط آن توجه داشته باشيم. خداوند به مومنين امر به توليد قدرت و قوي شدن تا جایي ‌که دشمنان از اين قدرت بترسند و دست از تعرض بردارند، داده است. اما در اين ميان دو عنصر در خلق پيروزي‌ها تا رسيدن به آرمان‌هاي الهي نقش اساسي دارد. رهبر حکيم انقلاب اسلامي در بياناتشان در اين خصوص فرمودند:
«دو عنصر مهم براي مواجهه با اين دشمني لازم است. بنده هميشه توصيه کرده ام و باز هم توصيه مي‌کنم. يکي بصيرت و دومي صبر و استقامت. اين دو عنصر اگر وجود داشته باشد، دشمن هيچ کاري نمي‌تواند بکند و هيچ لطمه‌اي نمي‌تواند بزند و هيچ توفيقي به دست نخواهد آورد. بصيرت و صبر»
معظم له ضمن تشريح و تبيين معناي صبر  و استقامت، يکي از مهمترين راه هاي حفظ صبر و بصيرت در جامعه را، تواصي در جامعه دانستند، آنجا که مردم يکديگر را به حق و صبر دعوت کنند.
 
 
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات