صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۰  ، 
کد خبر : ۳۲۹۵۹۱

نشست کمیسیون مشترک برجام با حضور ایران و‌ ۱+۴ بعدازظهر امروز در وین

نشست کمیسیون مشترک برجام با حضور هیأت های ایران و گروه ۱+۴ و نماینده اتحادیه اروپا ساعت ۱۵ به وقت تهران در وین برگزار می شود.
 

نشست کمیسیون مشترک برجام امروز (پنجشنبه) ساعت ۱۲:۳۰ به وقت وین ( ۱۵ به وقت ایران ) با حضور هیأت های ایران و ‌۱+۴ (فرانسه، آلمان، انگلیس، چین و روسیه) و نماینده اتحادیه اروپا در شهر وین پایتخت اتریش برگزار خواهد شد.

«انریکه مورا» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ریاست این نشست را بر عهده دارد.

سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران روز سه شنبه ۲۴ فروردین به منظور شرکت در این نشست در رأس هیأتی از جمله نمایندگان وزارت نفت، سازمان انرژی اتمی و بانک مرکزی وارد وین شد.

قرار بود این نشست روز چهارشنبه ۲۵ فروردین ماه برگزار شود که به خاطر ابتلای یکی از اعضای اتحادیه اروپا به کرونا و ضرورت رعایت پروتکل های مراقبتی به روز پنجشنبه (امروز) موکول شد.

در این دور از گفت‌وگوها نیز رایزنی‌های فنی در قالب نشست‌های کارشناسی در دو حوزه رفع تحریم‌ها و موضوعات هسته‌ای انجام می شود.

به روال معمول، در حاشیه این نشست، دیدارهایی به صورت دوجانبه با روسای دیگر هیأت‌های حاضر در گفت‌وگوها برگزار می‌شود. 

نمایندگاه روسیه و چین طی دو‌ روز گذشته با عباس عراقچی دیدار و گفت و گو کردند. معاون وزیر خارجه هم چنین دیروز چهارشنبه با «الکساندر شالنبرگ» وزیر خارجه اتریش دیدار کرد.

در همین خصوص وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که این مذاکرات صرفا در چارچوب برجام و با شرکت نمایندگان ایران و ۱+۴ برگزار می‌شود. 

این وزارت خارجه همچنین تأکید کرد همانگونه که پیش از این هم اعلام شده بود، در هیچ ‌یک از نشست‌های کمیسیون مشترک یا نشست‌های کارشناسی مرتبط، نماینده‌ای از آمریکا مشارکت نداشته و هیچ‌گونه مذاکره مستقیم یا غیرمستقیمی با آمریکا در دستور کار هیأت مذاکره‌کننده ایرانی قرار ندارد.

به گزارش فارس، دور جدید نشست کمیسیون مشترک برجام ۱۳ فروردین ماه به صورت مجازی برگزار و پس از توافق حاصله مقرر شد روز سه‌شنبه ۱۷ فروردین این گفت‌وگوها به صورت حضوری و رو در رو دنبال شود و در نهایت هم این نشست برگزار و پس از آن توافق شد دو کارگروه در حوزه تحریم‌ها و هسته‌ای تشکیل و بررسی‌ها را انجام دهد. نتایج بررسی‌های این دو کارگروه به نشست کمیسیون برجام در روز جمعه ۲۰ فروردین منعکس و اعلام شد که هیأت‌های برای تنفس و مشورت‌ به پایتخت‌ها برمی‌گردند و مقرر شد روز چهارشنبه ۲۵ فروردین دوباره در وین گردهم بیایند.

معاون وزیر خارجه روز شنبه ۲۱ فروردین ماه در گفت‌وگویی در تهران اظهار داشت: خطی که در مذاکرات وین دنبال کردیم و ان‌شاءالله در این هفته ادامه آن را دنبال خواهیم کرد، دقیقا بر اساس مواضع قطعی است که نظام تعیین کرده و اعلام شده است.

این دیپلمات ارشد ایرانی درباره خطی که در وین دنبال شده و خواهد شد، افزود: ما خواهان رفع کامل تحریم‌ها هستیم که همه تحریم‌های برجام را در برمی‌گیرد به اضافه همه تحریم‌هایی که در دوره ترامپ گذاشته شده است.

معاون وزیر خارجه همچنین روز سه شنبه در وین با ذکر این نکته که هیأت ایرانی در این دور از مذاکرات با قوت و قدرت کامل حاضر شده، اظهار داشت: حادثه نطنز عزم ما را برای هم پیشرفت در عرصه هسته‌ای و هم پیشرفت در عرصه مذاکرات، قوی‌تر کرده است. دست ما الان بر خلاف آن‌چه ممکن است بعضی‌ها فکر کنند در مذاکره بسیار پرتر است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات