صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۸  ، 
کد خبر : ۳۲۹۶۳۱

وضعیت واکسن ایرانی درخشان است/ بیش از یک میلیون دُز واکسن هفته آینده تزریق ‌می‌شود

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه برای واکسیناسیون همه امکانات بسیج می‌شوند، گفت : حدود ۵۰۰ هزار دز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است و تا پایان هفته آینده این رقم به یک میلیون و ۳۰۰ هزار دز خواهد رسید.
وزیر بهداشت که به منظور بررسی وضعیت شیوع بیماری کرونا در  استان، و برنامه ریزی به منظور کنترل این بیماری این بیماری به استان سفر کرده بود در ستاد کرونا کرمانشاه حاضر شد و در خصوص آخرین وضعیت این بیماری در کشور به ایراد سخنانی پرداخت.

اولین محور بررسی و صحبت‌های وزیر بهداشت در خصوص واکسن داخلی بود، دکتر نمکی با اشاره به اینکه  واکسن ساخت داخل در درخشان ترین شرایط قرار دارد افزود: در آینده‌ای نزدیک فقط کشورهایی واکسن خواهند زد که دارای زیر ساخت باشند.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه برای واکسیناسیون همه امکانات بسیج می‌شوند، گفت : حدود ۵۰۰ هزار دز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است و تا پایان هفته آینده این رقم به یک میلیون و ۳۰۰ هزار دز خواهد رسید.

دریافت واکسن از روسیه ۹ ماه طول کشید
دکتر نمکی با اشاره به اینکه ما واکسنی را که برای ملت ضرر داشته باشد وارد نمی‌کنیم و  ابزار آزمایش هیچ کشوری نمی‌شویم، گفت: از فروردین و اردیبهشت سال ۹۹ مذاکرات و مکاتبات در ارتباط با واکسن کرونا با وزیر بهداشت روسیه آغاز شد و ۹ ماه طول کشید تا به قرارداد تبدیل شود.

وزیر بهداشت درباره کار واردات واکسن گفت: ۴۲۰ هزار دز و اکسن  از روسیه، ۲۰۰ هزار دز از چین و حدود ۱۲۶ هزار دز از هند وارد کردیم و در هفته دوم فروردین نیز حدود ۷۰۰ هزار دز از کوواکس دریافت کردیم.
وی با اشاره به اینکه داروهای وارداتی را بخش خصوصی وارد می‌کند، افزود: در بحث واکسن این موضوع از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

دکترنمکی گفت: ما از داوطلبان حرفه‌ای و خوش سابقه  بخش خصوصی برای ورود واکسن به کشور استقبال می‌کنیم اما به دلالان این اجازه را نمی‌دهیم.

وزیر بهداشت در ادامه مدیریت بیماری کرونا را یک مدیریت فوق تخصصی عنوان کرد و افزود: این بیماری به دلیل اینکه سیستم‌های مختلف بدن را درگیر می‌کند نیازمند بکارگیری همه تخصصها برای درمان است.

دکتر نمکی با اشاره به اینکه استان کرمانشاه اولین استانی بود که گام بسیج ملی مبارزه با کرونا را  در قالب طرح سردار شهید سلیمانی آغاز کرد خاطر نشان کرد :امروز استان کرمانشاه یکی از استانهای نمونه در زمینه مقابله با کروناست که نقشه راه مدون داشته و دارای مدیریت هوشمندانه است. 

پیک چهارم کرونا را پیش بینی کرده بودیم
وی با اشاره به اینکه کشور با شیوع بیماری کرونا روزهای سختی را پشت سر گذاشت یادآور شد، مدت‌ها پیش ورود به موج  چهارم کرونا به عنوان یکی از پیک های سهمگین پیش بینی شده بود.
وزیر بهداشت به ابعاد ناشناخته ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: آهنگ حرکت این ویروس  بسیار تند است. 

 دکتر نمکی در ادامه به تلاش‌های کادر درمان اشاره و  نجابت، ایستادگی و تاب آوری آنان را قابل تقدیر دانست.
وزیر بهداشت به  پیشرفت‌های صورت گرفته برای مقابله با بیماری کرونا نسبت به روزها و ماه‌های اول شیوع این بیماری  هم اشاره کرد و  گفت: امروز تیم‌های تنفسی تشکیل شده است و حتی می‌دانیم که اکسیژن را با چه غلظتی باید به بیمار داد.

دکتر نمکی با اشاره به ضرورت رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی اظهار داشت: درمانگاه‌های سرپایی باید افزایش و تقویت شود تا بار بیماران بستری در بیمارستان‌ها کم شود.
وی با اشاره به اینکه هم اکنون ۱۴۰ هزار تست در کشور  انجام می‌شود، افزود: در ابتدا آمار  این تست‌ها  ۲ هزار و ۵۰۰ مورد بود.

وزیر بهداشت نقش آموزش و اطلاع رسانی را در کنترل بیماری مهم دانست و گفت: این ویروس به علت قدرت سرایت و چرخش نیاز به آموزش  دارد که با همکاری صدا وسیما این آموزش ها را باید بالا برد.
 
 دکتر نمکی هفته آینده را هفته‌ای سخت اعلام کرد و افزود:  تعریف سیاهی در رنگ بندی شهر‌ها به معنای افزایش میزان بیمار در طول تاریخ ۴ پیک مدنظر است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات