صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۲  ، 
کد خبر : ۳۲۹۶۷۶

وال استریت ژورنال: بایدن بر خلاف نظر فرماندهان درباره خروج از افغانستان تصمیم گرفت

روزنامه وال استریت ژورنال گزارش داد، فرماندهان ارشد ارتش آمریکا مخالف خروج کامل نیروهای آمریکایی از افغانستان بودند و تاکید داشتند که در ابتدا باید توافق صلح تحکیم شود اما رئیس جمهوری آمریکا به نگرانی‌های آنها ‌توجهی نکرد.

وال استریت ژورنال شنبه گزارش داد که ژنرال فرانک مک‌کنزی، فرمانده نیروهای آمریکایی در خاورمیانه، ژنرال آستین میلر، فرمانده نیروهای ناتو در افغانستان، ژنرال مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا و همچنین لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا همگی به حفظ ۲۵۰۰ نیروی کنونی به منظور حفظ امنیت در افغانستان توصیه کردند.
براساس این گزارش، مارک میلی و لوید آستین در ششم آوریل متوجه تصمیم جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا درباره خروج نیروها شدند. بایدن برنامه خروج نیروهای آمریکایی را برای یازدهم سپتامبر که بیستمین سال حمله تروریستی سال ۲۰۰۱ است، چیده است.

پیش از این، بایدن رسما اعلام کرد ۲۵۰۰ نظامی آمریکایی در افغانستان تا ۱۱ سپتامبر از این کشور خارج می‌شوند. انتظار می‌رود خروج نیروها از اول مه آغاز شود. روز چهارشنبه دبیرکل ناتو هم اعلام کرد خروج نظامیانش از افغانستان از اول مه آغاز می‌شود و ظرف چند ماه به اتمام می‌رسد. پنتاگون احتمال استقرار برخی تجهیزات اضافی در افغانستان به منظور خروج آمریکایی‌ها را رد نکرده است.


نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات