صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۶  ، 
کد خبر : ۳۲۹۹۴۴

موج حملات راکتی مقاومت، ارتش صهیونیستی را در لاک دفاعی فرو برد

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی یکشنبه شب به وقت تهران از برگزاری رزمایشی با هدف مقابله با راکت‌های نیروهای مقاومت خبر داد.
به نوشته روزنامه «جروزالم پست» این رزمایش قرار است فردا دوشنبه در  فلسطین اشغالی با هدف دفاع برابر موج حملات راکتی نیروهای مقاومت و دفاع از نواحی حیاتی این رژیم صورت گیرد. سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی افزوده است که در سراسر روز دوشنبه صدای آژیر پخش می‌شود و قرار است ساکنان مناطق اقدام‌هایی مناسب دفاعی انجام دهند.
این در حالی است که کتائب المجاهدین، از گروه‌های مقاومت فلسطین از آغاز یک تمرین نظامی گسترده نیروهای این گروه در نوار غزه خبر داد.
 در بیانیه کتائب المجاهدین آماده است که این گروه تمرین‌های نظامی گسترده‌ای را به شکل همزمان در محورهای متعدد و با تاکتیک‌های دفاعی و هجومی در مناطق جغرافیایی مختلف از نوار غزه و با عنوان تمرین‌های نظامی «الوعد المفعول ۱ »برگزار می‌کند.
«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی پس از پایان نشست شنبه با فرماندهان نظامی این رژیم گفت که درباره نوار غزه دستور داده که برای هر سناریوی احتمالی آماده باشند. وی در ادامه سخنانش مدعی شد که این رژیم به آزادی عبادت در قدس پایبند است.
تنش‌ها در سرزمین‌های اشغالی پس از آن آغاز شد که جوانان فلسطینی از ابتدای ماه مبارک رمضان به علت اقدام نظامیان رژیم صهیونیستی در ممانعت از ایجاد تجمع و برگزاری مراسم به مناسبت این ماه مبارک در شهر قدس و به ویژه در اطراف مسجد الاقصی با نیروهای صهیونیست چند بار درگیر شدند تا اینکه شامگاه پنجشنبه، درگیری‌های میان دو طرف به شدت تشدید شد و هلال احمر فلسطین اعلام کرد که در این درگیری‌ها، بیش از ۱۰۰ فلسطینی مجروح شدند.
پس از این اعلام، جمعه شب اتاق مشترک گروه‌های مقاومت مستقر در نوار غزه در بیانیه‌ای اعلام کرد که «قدس و مسجد الاقصی خط قرمز و مقاومت فصل الخطاب است». تنها پس از گذشت حدود ۴۰ دقیقه از صدور این بیانیه، حمله راکتی گسترده نیروهای مقاومت به شهرک‌های صهیونیست‌نشین اطراف غزه خبر دادند.
 سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در این خصوص اعلام کرد که در حمله بامدادی ۳۶ راکت  از نوار غزه به سمت شهرک‌های صهیونیست‌نشین اطراف شلیک شده و تنها شش راکت از ۳۶ راکت شلیک شده رهگیری شده است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات