صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۵  ، 
کد خبر : ۳۲۷۳۲۹

دیپلمات صهیونیست از احتمال بهبود روابط با ترکیه خبر داد

در ادامه اظهارنظرهای چند روز اخیر درباره احتمال بهبود روابط ترکیه با رژیم صهیونیستی در آینده نزدیک، یک دیپلمات صهیونیست نیز این امکان را تایید کرد.
«روئی گیلعاد» کاردار رژیم صهیونیستی در ترکیه بامداد پنجشنبه طی نامه خداحفظی که برای اتمام مأموریتش در آنکارا نوشته بود، از احتمال بازگشت مناسبات با ترکیه به حالت عادی خبر داد.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، گیلعاد در این نامه، که توسط صفحه توئیتر سفارتخانه اسرائیل در ترکیه منتشر شد، نوشت: «در پایان سال ۲۰۲۰، می‌توانیم شاهد برخی نشانه‌ها برای تقویت احتمالی روابط در آینده نزدیک باشیم».

وی که یک سال و نیم قبل کار خود را به عنوان کاردار رژیم صهیونیستی در آنکارا شروع کرده بود، با اشاره به فراز و نشیب‌های روابط ترکیه و تل‌آویو طی سال‌های اخیر، گفت: «حتی امروز، همانطور که بیشتر شما می‌دانید، [روابط] در اوج خود نیستند. با این حال، طی ۷۰ سال روابط دیپلماتیک، ارتباط محکمی در تجارت، اقتصاد، فرهنگ و دیگر حوزه‌ها برقرار شده است».

این دیپلمات صهیونیست اضافه کرد: «با تمام چالش‌ها و دشواری‌ها، می‌توان گفت که این روابط روی پایه محکمی بنا شده است».
«پینی آویوی» سفیر سابق تل‌آویو در آنکارا نیز چند روز پیش گفته بود رئیس‌جمهور ترکیه با جدیت به دنبال عادی‌سازی مناسبات با تل‌آویو و حفظ روابط اقتصادی است.

ترکیه و رژیم صهیونیستی از می ۲۰۱۸ - و بعد از اینکه آنکارا به بهانه افزایش حملات صهیونیست‌ها به نوار غزه و تصمیم «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا برای انتقال سفارتخانه از تل‌آویو به قدس اشغالی، سفیر اسرائیل را اخراج کرد - به‌صورت متقابل سفیر نداشتند.

جمعه قبل بود که «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه با تایید تداوم تماس‌های اطلاعاتی آنکارا با رژیم صهیونیستی، ابراز امیدواری کرد روابط آنکارا و تل‌آویو بهبود پیدا کند.

پیش از آن نیز  وبگاه «المانیتور» به نقل از چند منبع مطلع گزارش داده بود ترکیه در راستای اقدامات برای عادی‌سازی روابط با اسرائیل و همچنین جهت گرفتن امتیاز از دولت احتمالی بایدن در آمریکا، سفیر جدیدی برای فلسطین اشغالی انتخاب کرده است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات