صفحه نخست >>  عمومی >> اخبار ویژه
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۳:۲۸  ، 
کد خبر : ۳۲۹۸۰۹

انفجار در سرزمین های اشغالی/ ضعف امنیتی و اطلاعاتی اسرائیل نمایان شد

بنابراین رژیم صهیونیستی دیگر توان مقابله با بحرانهای که خود عامل اصلی آنهاست را در منطقه ای ندارد و این امر باعث هراسان مقامات اسرائیل از راه اندازی جنگ جدید جهت تضعیف محور مقاومت حکایت دارد. 
وقوع انفجار مهیب در سرزمین های اشغالی وضعیت این رژیم را بشدت بحرانی کرده است. حال که اسرائیل از لحاظ سیاسی به بن بست خورده است و برگزاری چهار انتخابات نتوانسته است این رژیم را به یک ثبات سیاسی برساند، انفجار در نزدیکی تاسیسات اتمی دیمونا و شرکت حساس و امنیتی، باعث شده است که بحران جدیدی در این رژیم بوجود بیاد. اوضاع در سرزمین های اشغالی بسیار وخیم است که به اعتقاد کارشناسان این وضعیت نتیجه عملکرد اسرائیل در چند سال اخیر بوده است. انفجار که در شرکتی بنام تامر رخ است، همه مسئولان رژیم صهیونیستی را دچار شوک اساسی کرده است. مقامات ارشد دفاعی اسرائیلی اکنون در حال بررسی این موضوع هستند که چه اشتباهی رخ داده است و آیا دستورالعمل‌ها رعایت شده اند یا خیر.

روزنامه صهیونیستی هاآرتص وقوع یک انفجار سنگین را در یک مرکز امنیتی را تایید کرد. به گزارش رسانه ها این انفجار در یک شرکتی امنیتی رخ داده است. شرکت «تامر» وابسته به وزارت جنگ رژیم اشغالگر قدس محل اصلی انفجار بوده است که زمینه فعالیت آن فناوری‌های پیشرفته با تمرکز در حوزه پیشرانه‌های راکتی است که پیشران‌های سوخت جامد برخی از مهمترین تجهیزات رژیم صهیونیستی از جمله پیشران موشک‌های سامانه دفاع هوایی Arrow و ماهواره‌بر شاویت این رژیم که عمده پرتاب‌های فضایی به ویژه ماهواره‌های جاسوسی خانواده افق را با آن انجام می‌دهد، از تولیدات این شرکت است.

بر اساس اطلاعات تایید شده تامر را می‌توان قلب صنایع دفاعی رژیم صهیونیستی به حساب آورد.
به گفته رسانه های صهیونیستی انفجار به دلیل بروز خطا در هنگام آزمایش بوده است. ادی کوهن روزنامه نگار مشهور صهیونیست نیز در صفحه کاربری خود در توئیتر ویدئویی را از انفجار در یک مرکز تسلیحاتی رژیم صهیونیستی منتشر کرد و نوشت: انفجاری مبهم در شمال اسرائیل!

خبرگزاری فلسطینی شهاب گزارش داد: «آژیرهای هشدار در نقب اشغالی به صدا درآمدند. پس از به صدا درآمدن آژیرهای هشدار دهنده در شهرک‌های نزدیک نوار غزه ، صدای انفجار مهیبی شنیده شده است».

این خبرگزاری نوشت: «شهرک‌نشینان صهیونیست در شبکه‌های اجتماعی نوشته‌اند که پس از به صدا درآمدن آژیرهای هشدار در اطراف نوار غزه ، انفجاری در جنوب کرانه باختری شنیده شده است».

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد: «صدای آژیرها در منطقه ابو قرینات ، نزدیک دیمونا در نقب پخش می‌شود... به نظر می‌رسد یک موشک از نوار غزه به سمت منطقه دیمونا شلیک شده است».

خبرگزاری شهاب به نقل از ساکنان جوامع بادیه‌نشین در نزدیکی دیمونا نوشت: «خانه های ما به دلیل انفجاری که پس از به صدا درآمدن آژیرهای هشدار رخ داد، لرزید. شاهدان نیز می‌گویند پس از به صدا درآمدن آژیرهای هشدار ، صدای انفجار شدیدی در سراسر مناطق الخلیل، اورشلیم (قدس اشغالی) و رام‌الله شنیده شده است».


انفجار در یک مرکز بسیار سری، میزان آسیب پذیر بودن رژیم صهیونیستی را نشان داد. موضوعی بیانگر ضعف اطلاعاتی و امنیتی اسرائیل است. 

شرکت تامر موشک هایی برای استفاده رژیم صهیونیستی و دیگر سامانه های نظامی تولید می کرد. سامانه موشکی بالستیک ارو چهار اسرائیل تولید این شرکت بود. بدیهی است انفجار شرکت مذکور  بیانگر آسیب پذیری رژیم صهیونیستی در حوزه های موشکی نیز در منطقه است.
 
از طرفی دیگر سامانه های دفاعی رژیم صهیونیستی در جریان حمله موشکی محور مقاومت بارها ضعف و ناتوانی خود را نشان داده است. بنی گانتز وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در خصوص کاهش توان نظامی و موشکی اسرائیل هشدار داده بود. به گفته گانتز اگر تقابل و جنگی در منتطه اتفاق بیافتد، اسرائیل بشدت آسیب خواهد دید. 

در حال حاضر حزب الله لبنان به اذعان خود صهیونیست ها 150 هزار موشک و راکت در اختیار دارد که تنها با شلیک روزانه 2000 موشک به سمت سرزمین های اشغالی، تمام مراکز حساس و حیاتی این رژیم از بین خواهد رفت و سامانه های موشکی و دفاعی رژیم صهیونیستی در مقابل توان حزب الله بسیار ناچیز قلمداد می شود. 

مهمترین نکته ای که می توان مطرح کرد این است که با اتفاقات این چنینی، ضعف رژیم صهیونیستی آشکارتر شده است و  حتی غول رسانه های نیز نمی تواند به ضعف این رژیم سرپوش بگذارد. بنابراین مؤلفه های قدرت اسرائیل یکی پس از دیگری در حال از بین رفتن است. 

نکته بعدی این است که موزانه قدرت در منطقه به نفع محور مقاومت است و اگر زمانی صهیونیست ها تصور می کردند که هر اقدامی را بدون در نظر گرفتن عواقب آن می توانند انجام دهند، دیگر به سر آمده است و این رژیم در مقابل هر اقدام تروریستی که انجام می دهد پاسخ قاطع و محکم دریافت خواهد کرد.
 
بنابراین رژیم صهیونیستی دیگر توان مقابله با بحرانهای که خود عامل اصلی آنهاست را در منطقه ای ندارد و این امر باعث هراسان مقامات اسرائیل از راه اندازی جنگ جدید جهت تضعیف محور مقاومت حکایت دارد. 




نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۲
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۲
1
0
درود خداوند بزرگ و حکیم بر دلاور مردان سپاه و محور مقاومت که هر بار غرب پرستان و ترسوهای اهل التماس و مثلا مذاکره میرن دستبوسی و به حراج گذاشتن عزت و آبرو ایران و ایرانی و به باد دادن سرمایه های کشور .... با توکل به خدا و ایمان قلبی به وعده الهی با حملات رعدآسا خواب رو از چشمان لشکریان شیطان و صهیونیسم گرفته تا این شیاطین لحظه ایی با خیالات متوهم خویش خوش نبتشن و بدانن همه جا و همیشه در تیررس حملات رعدآسای هستند..به امید روزی که دلاور مردان با اجرای حمله نهایی اسراییل رو از صفحه روزگار محو نمایند...انشاا...
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات