صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۷  ، 
کد خبر : ۳۳۰۰۱۵

باربارا اسلاوین:شمخانی و برنز در عراق دیدار کردند

باربارا اسلاوین با انتشار توییتی از دیدار محرمانه دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران و ویلیام برنز رییس سازمان سیا در بغداد خبر داد.
باربارا اسلاوین روزنامه نگار مشهور آمریکایی و عضو ارشد شورای آتلانتیک در توئیتی خبر از دیدار شمخانی و ویلیام برنز ریاست سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا داد.

در توییت اسلاوین آمده: «خب، این خبر تازه از یک شخص بلندپایه به دستم رسید: جلسه ای در بغداد بود اما بین برنز و شمخانی، مشاور امنیت ملی ایران. یک سعودی ناشناس هم حضور داشت. تصور میکنم که موضوع بحث فراتر از توافق هسته ای و یمن و غیره بود.»

سازمان سیا اطلاعات مرکزی آمریکا دیدار ویلیام برنز رئیس آن سازمان با شمخانی در سفری پنهانی به عراق را تکذیب کرد. همچنین سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفته چنین دیداری انجام نشده است.
این خبر ابتدا اینگونه منتشر شد که مایکل روبین کارشناس خاورمیانه به نقل از منابع عراقی نوشت که ویلیام برنز در سفر مخفیانه‌ای به بغداد با مقام‌های ایرانی دیدار کرده است. به نوشته او، این دیدار مخفیانه در منزل شخصی فؤاد حسین وزیر خارجه عراق برگزار شده است.

مایکل روبین در یادداشت خود با اشاره به تمایل دولت بایدن برای مذاکره با ایران و همچنین نقش ویلیام برنز در مذاکرات مخفی سال ۲۰۰۱ با رژیم قذافی در لیبی و نیز مذاکرات مخفی پیشین با مقام‌های ایرانی، گفتگو‌های اصلی مربوط به احیای برجام را نه در وین و زیر نظر رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران، که در بغداد و با ایفای نقش مستقیم ویلیام برنز ارزیابی کرده است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات