صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۶  ، 
کد خبر : ۳۳۰۲۳۲
سخنگوی دولت:

مسئولان باید مراقب نتایج سخنان ناخواسته خود باشند/مواضع رهبر انقلاب فصل‌الخطاب و راهگشای امور است

 در پاسخ به این سوال که رهبر انقلاب فرمودند ما نباید حرف آمریکا را تکرار کنیم و این خطای بزرگی است، واکنش دولت به خطای بزرگ صورت گرفته توسط برخی کارگزارانش چیست؟ گفت: مواضع حکیمانه رهبر معظم انقلاب مثل همیشه فصل الخطاب و راهگشای همه است.
وی افزود: صحبتهای رهبر معظم انقلاب نشان داد تمام مباحث خروجی سیاست خارجی ما،‌ نتیجه تجمیع دیدگاهها و حتی چالشهای تضارب آرا بوده و تصمیم نهایی با خرد جمعی صورت می گیرد.
ربیعی ادامه داد: همانگونه که در جلسه سخنگویی قبلی توضیح دادم، وجود اختلاف نظر بین مسئولان امر در حوزه‌های سیاست‌گذاری‌های مختلف از جمله اقتصادی، دفاعی و دیپلماسی کاملا طبیعی است و در همه دنیا امری رایج است. حتی کشور ما در سالهای قبل نیز در موارد متعددی شاهد این امر بوده است.
سخنگوی دولت گفت: مواردی چون حمله اول آمریکا به عراق، حمله صدام به کشور کویت، واکنش ایران بعد از حملا یازده سپتامبر و شهادت دیپلمات‌های ایرانی در مزار شریف همگی از جمله مواردی بود که در جلسات عالی دیدگاه‌های مخالف و متفاوت بیان می‌شد. اما مهم این است که این اختلاف نظرها در مرحله عمل، هرگز به منصه ظهور نرسیده و همه دستگاه‌ها در نهایت تابع تصمیم های نهایی‌ای هستند که توسط مسئولان عالی و طی فرایند خرد جمعی اتخاذ می شوند. 
ربیعی با تأکید بر اینکه دیپلماسی و سیاست دفاعی، ‌دو بال سیاست خارجی هستند و نه تنها هیچ تعارضی با هم ندارند ‌بلکه با تقویت یکدیگر از ابزارهای اعمال سیاست خارجی هستند، عنوان کرد: تجمیع و اولویت بندی این دو عنصر نیز، ‌از طریق خرد جمعی اتفاق می‌افتد و وزیر امور خارجه موظف هست از اجرای درست آن اطمینان پیدا کند.
وی گفت: همانگونه که مقام معظم رهبری در خصوص اظهارات پخش شده از نوار مسروقه به درستی تاکید فرمودند همه رسانه ها، مسئولان و نخبگان باید مراقب نتایج سخنان ناخواسته خود باشیم. آنچه رهبری معظم گفتند، یک خط و مشی روشن و عمومی بود و برای همه امور است و همه اعضای دولت خود را موظف به توجه و رعایت این فرمایش می دانند. 
سخنگوی دولت در پایان گفت: فکر می‌کنم پاسخ سوال شما را دکتر ظریف، ‌در متنی که بلافاصله بعد از سخنان رهبری معظم منتشر کردند، داده‌اند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات