صفحه نخست >>  عمومی >> ویژه ها
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۷  ، 
کد خبر : ۳۳۰۲۲۱
نماینده ولی فقیه در سپاه در همایش هفته عقیدتی سیاسی در سپاه :

مگر خورشید نورانی حاج قاسم را می‌توان کمرنگ کرد/انتشار فایل صوتی حرکت برنامه‌ریزی شده بود نه تصادفی

بر اساس اطلاعاتی که دارم این تحلیل را عرض می‌کنم که این حرکت برنامه‌ریزی شده بوده نه تصادفی؛ نگرانی ما این است که نکند تاریخ را در تاریک خانه بنویسند، تحریف کنند و افتخارات ملت را تضعیف و به آن خدشه وارد کنند.
حجت الاسلام و المسلمین حاجی صادقی گفت: حاج قاسم سلیمانی کشور را وارد جنگ نکرد بلکه با تدبیر مانع از تبدیل شدن کشور به میدان جنگ شد و دشمن را در خانه اش نابود کرد و پشتوانه قدرت را برای دیپلماسی و مذاکره فراهم کرد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بصیرت؛حجت الاسلام و المسلمین دکتر عبدالله حاجی صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه صبح یکشنبه 12 اردیبهشت ماه مصادف با سالروز شهادت استاد مطهری در همایش گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی سپاه که به صورت ارتباط زنده تصویری با نیروها و سپاه های استانی و رده های همطراز در سراسر کشور برگزار شد با اشاره به فرصت ماه رمضان و اهمیت شب قدر و توصیه به استفاده حداکثری از آن برای متنعم شدن از رحمت رحمانیه خداوند گفت: امروز دشمن بیش از ایجاد انحراف عملی به دنبال ایجاد انحرافات فکری و عقیدتی است و برای مقابله با این انحرافات اگر بخواهیم فردی را الگو قرار دهیم این الگو می‌تواند شهید مرتضی مطهری باشد.

 نماینده ولی فقیه در سپاه افزود: شهید مطهری یک اسوه و الگوی همیشگی است و ویژگی های متعدد و بسیاری داشت که اگر ما آنها را کسب کنیم موفق خواهیم بود.
 وی در برشماری ویژگی‌های مهم شهید مطهری جامعیت این شهید را از اولین ویژگی قلمداد و گفت: نه عرفان او را از سیاست بازداشت و نه سیاست او را از معنویت؛ خود نمونه کوچکی از انسان کامل بود و لذا در هر عرصه‌ای که وارد می شد موفق بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاجی صادقی ادامه داد: اسلام ذوابعاد است و ابعادش درهم تنیده است و همه را باید باهم دید و قابل تفکیک و جداسازی نیست. برخی را بهانه عرفان از خدمت باز می‌دارد برخی با شعار خدمت به خلق از خدا باز می‌مانند اما مطهری به عنوان یک مربی الگو جامعیت داشت، هم عالم بود و هم عامل تعقلش مانع تعبدش نبود عبادتش با تحرک و روحیه انقلابی و جهادی همراه بود و در جای خود رأفت و مهربانی داشت و اهل قاطعیت و شدت بود.

وی دومین ویژگی مهم شهید مطهری را قدرت معاینه گری و درک نیازها ، ضرورت‌ها و خواسته ها توصیف و افزود: مطهری بر نیاز شناسی و درد شناسی مسلط بود.بصیرت یکی از مهمترین عرصه هایش، بصیرت نسبت به ضرورت ها و اولویت‌ها است، مطهری مانند متخصص طب اورژانسی که مریض تصادفی را آورده‌اند دقیقاً می‌رفت سراغ علائم حیاتی نه آنچه که نیاز نیست. کتاب های داستان راستان، اصول فلسفه و خدمات متقابل اسلام و ایران که نوشته است همه بر اساس نیازهای روز تعریف شده است.
 نماینده ولی فقیه در سپاه سومین ویژگی شهید مطهری را اخلاص و قیام لله دانست و افزود: نفوذ کلام به میزان  رنگ الهی آن است، کار منهای خدا برکت ندارد، مطهری همه برکت کارش به خاطر همین بود.

 وی افزود: مطالبه مقام معظم رهبری( مد ظله العالی) از ما و شما اثر بخشی است که اولین نکته این است که جز با اخلاص اثر بخشی به وجود نمی‌آید.

 نماینده ولی فقیه در سپاه ادامه داد: کار مربیان انسان سازی است نه کالاسازی، چرا که خصوصیات سازنده در کالا تاثیر ندارد اما در انسان‌سازی موثر است و لذا نیازمند ویژگی هایی از جمله توانمندی‌ها در عرصه علمی، انگیزشی و مهارتی است.

وی با اشاره به نزدیک شدن ایام انتخابات گفت: امروز لازم است ظرفیت‌های خود برای فراهم سازی بسترهای مشارکت حداکثری و امنیت همه جانبه نسبت به انتخابات و حضور تاثیرگذاری که در آن مردم ادا کننده حق و تکلیف هوشیارانه خود هستند را به کار گیریم.

 نماینده ولی فقیه در سپاه ادامه توضیح داد: این ضرورت بسیار بالا است اینکه هر کدام چند نفر را برای حضور تأثیرگذار در انتخابات قدرت و انگیزه دهیم، به مردم امید بدهیم و بگوییم که راه حل بد عمل کردن مسئولان، ایجاد تغییر است، تغییری که از خود مردم و به دست مردم است همانگونه که خداوند در قرآن هم به آن تاکید کرده و باید بدانند که انتخابات هم حق است هم تکلیف، اگر بد انتخاب کردید در گناهان او شریک هستید و اگر صالح باشد در اعمال صالح هم شریک هستید.

وی با اشاره به فرصت ماه مبارک رمضان گفت: رمضان فرصت فرد سازی است و باید بدانیم اگر اخلاص باشد خدا تاثیرگذاری می‌دهد و اهداف بالای تربیتی محقق خواهد شد.

 نماینده ولی فقیه در سپاه در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه نباید به شایعات توجه کرد گفت: سپاه موضعش حضور حداکثری مردم در انتخابات و انتخاب هوشمندانه با شاخص مهم ولایت، ولایت مداری و ولایت محوری است.
 وی امیرالمومنین علیه السلام را الهی ترین و در عین حال مردمی‌ترین حاکم تاریخ توصیف و افزود: بزرگترین آسیب می تواند انتخاب مدیرانی باشد که در امتداد ولایت حرکت نمی کنند سربازی ولایت، کارآمدی و تعهد به شریعت، مردم باوری، مردم داری و مردم یاری در پی دارد.

 نماینده ولی فقیه در سپاه ادامه داد: سپاه همواره بر حضور حداکثری در انتخابات تأکید داشته و ملاک ها را بیان می‌کند و در کمک به امنیت، نقش پذیری و نقش آفرینی دارد اما نسبت به مصداق ها نظری ندارد و مجموعه سپاه در این موضوع موضعی منسجم است.

 وی در ادامه با تاکید بر اهمیت واقع بینی، واقع گویی، رعایت انصاف و اخلاق گفت: اخیراً به دروغ گفته شده که توسط اینجانب نامه‌ای در خصوص یکی از افراد به شورای نگهبان ارسال شده است، روز دیگر هم احتمال دارد دروغ دیگری بگویند اما تاکید می‌شود سپاه هیچگاه ورود مصداقی در انتخابات له یا علیه کسی نخواهد داشت.

نماینده ولی فقیه در سپاه تصریح کرد: به همه عزیزان پاسداری که قصد ورود به عرصه انتخابات را دارند به صورت یکسان تذکرات شفاهی و کتبی داده شده است تا نسبت به رعایت ضوابط سازمانی اهتمام لازم را داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی با بیان اینکه تقوای دینی به ما اجازه نمی دهد در برابر هر حرفی واکنش نشان دهیم ادامه داد : متأسفانه اخیراً برخی از مسئولان دولتی در اقدامی نسنجیده اقدام به انجام مصاحبه هایی تحت عنوان تاریخ شفاهی دولت کرده‌اند و مطالبی در آن بیان شده که مناسب فضای عمومی نبوده و بعضاً هم کذب و نادرست است.

نماینده ولی فقیه در سپاه ادامه داد: از دیدگاه بنده و بر اساس اطلاعاتی که دارم این تحلیل را عرض می‌کنم که این حرکت برنامه‌ریزی شده بوده نه تصادفی؛ نگرانی ما این است که نکند تاریخ را در تاریک خانه بنویسند، تحریف کنند و افتخارات ملت را تضعیف و به آن خدشه وارد کنند.
وی افزود: عده‌ای دنبال این هستند که تاریخ مقاومت، ایستادگی و مجاهدت مردم را کمرنگ کنند که یکی از ابعاد در همین پروژه مشهود است.
 نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: متاسفانه انگیزه انتخاباتی پشت تخریب دیگران و کوچک کردن انسان های بزرگ بوده و برخی در پی بزرگ کردن خود از طریق کوچک نشان دادن انسان‌های دیگر هستند.

 وی افزود: مگر خورشید نورانی حاج قاسم را می‌توان کمرنگ کرد و با رویکردها و هدف‌گذاری های انتخاباتی به تحریف تاریخ و توجیه عملکردهای غلط پرداخت!

 نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به محتوای این صوت افزود :متاسفانه در این فایل صوتی اتهامات دروغ و نسبت‌های ناروایی به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم به سپاه پاسداران، نیروی قدس و شهید بزرگوار حاج قاسم سلیمانی داده شده است که عموماً هم واقعیت ندارد.

 وی با اظهار تاسف نسبت به این ادعا که حاج قاسم جوانان را به میدان جنگ برد، خاطرنشان کرد: باید سوال کرد کدام میدان جنگ؟ حاج قاسم نگذاشت جنگ وارد کشور شود و ویروسی که طرف‌های مذاکره شما طی دو دهه در تولیدش کار کردند، ویروسی که در برابر اندیشه شیعی به عنوان تفکر تکفیری و وهابی ایجاد شد و جوانان را فریب می داد، یعنی همان ویروس داعش هدف اصلی اش کجا بود؟ دقیقا ایران و مرکز تفکر اسلام ناب بود، هنر حاج قاسم این بود که در سرزمین های دوردست با آنها درگیر و با نابودی آنها و نگذاشت این ویروس نه در عراق و سوریه و نه در هیچ جای دیگر باقی بماند.

 دکتر حاجی صادقی ادامه داد: اگر حاج قاسم نبود الان چه وضعی داشتیم؟ حاج قاسم از ورود جنگ به کشور جلوگیری کرد و اگر ویروس داعش در عراق و سوریه خفه نمی شد در کوچه و بازار خودمان باید با آن می جنگیدیم.

 نماینده ولی فقیه در سپاه با تاکید بر مراجعه این افراد به پیشینه خود به ویژه در دوران دفاع مقدس و اینکه مردم اقدام عملی و حضور در صحنه می خواهند و حاج قاسم در دفاع، کمک، مردم یاری، امنیت، سیل، زلزله و ... همراه مردم بود گفت: چرا از قهرمانان تان دفاع نمی کنید؟ چرا نمی‌گویید حاج قاسم و راهبرد نیروی قدس و شهدای مقاومت کمر رژیم صهیونیستی را شکست؟ و زوال آمریکا را رقم زد؟

 حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی با بیان اینکه حاج‌قاسم مشتاق جنگ نبود و حتی اگر می توانست جلوی جنگ تحمیلی را هم می گرفت، اظهار داشت: او با تبعیت از امامین انقلاب در دفاع مقدس ۴۰ ساله خود ، نگذاشت مردم با حضور دژخیمان بعثی و تکفیری گرفتار بدتر از مرگ شوند .

وی با اشاره به ادعای مطرح شده پیرامون نحوه ورود روسیه به محور مقاومت و نقش شهید حاج قاسم سلیمانی در این زمینه افزود: باید یادآوری کنیم که ما سه سال قبل از روسیه به دعوت دولت سوریه به این کشور وارد شدیم و جنگیدیم. هنر حاج قاسم این بود که روسیه را هم به میدان آورد و سرباز جبهه مقاومت کرد، این در حالی است که ۸ سال مذاکره به اندازه مذاکرات دیپلماتیک حاج قاسم تاثیر نداشت.

 نماینده ولی فقیه در سپاه افزود: قرآن در سوره ممتحنه مبنای تعامل ما با دنیای غیر اسلامی را این دانسته است که اگر با شما بر سر دین جنگ نداشته باشند و دنبال استثمار و استعمار نباشند با عدل و قسط با آنان رفتار کنید و اگر دشمن دین شما هستند با آنها مبارزه کنید.
 حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی افزود: حاج‌قاسم پیرو امام علی علیه السلام بود که فرمود"کونا للظالم خصما وللمظلوم عونا" اسلام مدافع مظلومان است و هر جا که ندای مظلومیت بلند شود باید جواب بدهیم، حال اگر این مظلومان مسلمان باشند مسئولیت ما بالاتر و افزون‌تر است .
نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: اگر معتقد به دین اسلام هستیم باید بدانیم که دین ما محدود به مرزهایمان نیست و در میدان عمل هم دیدیم که قبل از این که کس دیگری از دفاع از حرم سود برد این خود ما بودیم که با تضمین امنیت کشورمان سود بردیم.

 وی تاکید کرد: حضور با افتخار و سربلند در مذاکرات موسوم به هسته‌ای مرهون مجاهدت ها و تولید قدرتی است که حاج قاسم ها برای کشور رقم زدند.
 دکتر حاجی صادقی گفت: شما با آن اظهارات بی اساس و نادرست نه فقط به حاج قاسم بلکه در حق همه شهدا و خانواده‌های معظم آنان جفا کردید و انگار مفهوم شهادت را نمی دانید !
نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان این که سزاوار نبود نسبت به افتخارات ملت اینگونه سخن بگویید خاطرنشان کرد: بدانید خد ا ناظر و حاضر است و شهیدان این انقلاب را حفاظت می کند و اگر کسی در حق آنها ظلم و جفا کند عاقبت خوبی ندارد.
 حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی با اشاره به اینکه برخی به رغم همنشینی با حاج‌قاسم او را نفهمیدند گفت: حاج قاسم یک هنرمند جامع الاطراف بود، او با به کارگیری ظرفیت‌های مختلفی که در کشورهای دیگر وجود داشت، با استفاده از تقویت روحیه جهادی اجازه تحمیل جنگ تروریستی به کشور را نداد تا تلفات متوجه مردم ما شود و به جای ورود توپ و تانک صدام، شاهد جولان داعش و تروریست‌های تکفیری در ایران باشیم.

 دکتر حاجی صادقی در پایان با تاکید بر اینکه هزینه های میلیاردی برای کارنامه سازی نه تنها محبوبیت نمی آورد بلکه منافع کشور را به چالش می‌کشد گفت: محبوبیت ناشی از تصرف قلب مردم است همان چیزی که پشت پیکر قطعه قطعه شده حاج قاسم آفریده شد؛
 بدانید این بی‌عدالتی‌ها و بی انصافی ها را تحمل می کنیم اما هرگز فراموش نمی کنیم.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات