صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۰  ، 
کد خبر : ۳۳۰۲۴۵

عبدالله: مواضع طالبان مبهم است

«عبدالله عبدالله» رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان اظهار داشت که در شرایط کنونی هیچ تماسی بین تیم‌های مذاکره دولت و طالبان وجود ندارد.

رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان با اشاره به مواضع طالبان تاکید کرد که مواضع این گروه همچنان درباره آینده مذاکرات صلح روشن نیست.

وی گفت طالبان مواضع روشنی ندارد، این گروه می‌گوید که خواستار تشکیل نظام اسلامی است اما چگونگی و معنای آن را توضیح نمی‌دهد.

عبدالله ادامه داد: اینکه سران طالبان چگونه انتخاب خواهند شد، آیا شورای اسلامی می‌خواهند و مسائل از این دست را این گروه به اشتراک نمی‌گذارند.

رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان با اشاره به خروج نیروهای خارجی از این کشور نیز گفت که پس از اعلام عقب نشینی نیروهای خارجی، مواضع طالبان تغییر کرده است. مذاکره کننده اصلی آنها به پاکستان سفر کرده است تا با سران این گروه مشورت کند.

وی همچنین با توجه به عقب نشینی نیروهای خارجی نیز احتمال داد که موقعیت طالبان قوی‌تر خواهد شد.


عبدالله در گفت‌وگو با صدای آمریکا درباره نشست صلح استانبول نیز تاکید کرد که فرصت هایی مانند نشست ترکیه وجود دارد اما باید دو طرف رویکردی معنادار اتخاذ کنند تا به تفاهم برسند و در غیر این صورت جنگ ادامه خواهد یافت.

رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان چندی قبل گفته بود که اگر یک نگرانی بزرگ داشته باشم، این است که طالبان اشتباه محاسباتی نکند، این گروه فکر نکند پس از خروج نیروهای خارجی می‌تواند از طریق نظامی پیروز شود.
نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات