صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۹  ، 
کد خبر : ۳۳۰۶۱۵

مردم نمره می‌دهند!

قطار انتخابات 1400 با عبور از ایستگاه ثبت‌نام‌ها، یک مرحله دیگر به موعد نهایی نزدیک‌تر شد. ستاد انتخابات کشور در آخرین روز نسبت به روزهای دیگر شاهد حضور چهره‌های شناس سیاسی بود. ابراز مواضع انتخاباتی کوتاه و گاه جنجالی برخی نامزدهای انتخاباتی در سالن کنفرانس خبری این ستاد نشان از انتخاباتی متفاوت، پیچیده و مهم دارد. شروع توفنده از سوی نامزدهای ثبت‌نام‌کننده برای تحرک اجتماعی و شور انتخاباتی خوب است، اما مشروط به شروطی که فضای سلامت انتخابات را به زشتی و تخریب نیالاید و برای مردم و کشور هزینه نسازد. در اینجا برخی نکات اهمیت ویژه های ‍پیدا می کند:

۱-همان‌طور که طی روزهای گذشته شاهد بودیم، ثبت‌نام برای برخی از نامزدها تبدیل به فرصتی برای فرافکنی و فرار از پاسخگویی به مسئولیت‌‌های گذشته شد و البته کاربست ترفندهای انتخاباتی رقیب‌هراسانه‌ای که از قبل روی آن‌ها کار کرده‌ بودند. این تصویر نامناسبی دال بر جنگ قدرت و بی‌توجهی به درد مردم مخابره می‌کند که اصلاً زیبنده و خواسته نظام اسلامی نیست.

۲-غلبه رویکرد اصلی اقدامات رسانه‌ای و تبلیغی زودهنگام کاندیداها، سلبی و نفی‌ای بود تا ایجابی و اثبات خود! این موضوع، مضاف بر دادن سویه رادیکالی به انتخابات، تخریب و نامیدسازی را بر فضای انتخابات حاکم می‌کند.

۳-علاوه بر تخریب و رقیب‌هراسی در رفتار این روزهای برخی نامزدهای انتخاباتی، نوع مواضع برخی ثبت‌نام کنندگان دیروز چیزی جزء نقد بی‌مهابای ساختارهای حاکمیتی و ترسیم تصویر دوگانه‌‌های مخرب دشمن پسند نبود و نیست. برخی در بزنگاه‌های انتخاباتی چنان از فضای آزاد سیاسی سوءاستفاده و در نقد ساختارها افراط می‌کنند که گویی از تریبون بی‌بی‌سی انگلیسی و صدای آمریکا جمهوری اسلامی را نقد می‌کنند و در همان حال برای فقدان آزادی بیان مرثیه می‌سرایند! درحالی‌که برآیند و فرایند نظام اسلامی امروز چیزی جزء محصول عملکرد و برنامه‌های همین شخصیت‌ها و جریان‌های سیاسی در دولت‌ها و مجالس گذشته نیست!

راهبردی‌ترین نکته به یاد داشتن خدا ناظری در رفتارها و مواضع است و اینکه همه خیرات و برکات به دست اوست! و رفتار و تفکر ما عامل جذب این برکات است. با وسیله نامطلوب و فعل حرام نمی‌شود کار حلال و خدمت به مردم کرد. به تعبیر امام(ره) اساساً برکت نخواهد داشت. ضمن این‌که، مردم هم شاهد کارنامه گذشته، برنامه حال و آینده ما و رفتار انتخاباتی ما هستند و به ما نمره می‌دهند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات