صفحه نخست >>  عمومی >> اخبار ویژه
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۷  ، 
کد خبر : ۳۳۰۷۵۴
کارشناس مسائل خاورمیانه:

ارتش رژیم صهونیستی در آستانه فروپاشی تدریجی

در طول این مدت حوادثی رخ داد که قواعد درگیری در اراضی اشغالی را تغییر داد و موازنه قدرت را به نفع ملت فلسطین تغییر داد؛
پایگاه بصیرت / گروه بین المللی/گفت و گو با هانی زاده

زهرا ظهروند-خبرنگار / حسن هانی زاده در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بصیرت در خصوص وضعیت جنگ ارتش رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین گفت: جنگ رژیم صهیونیستی علیه مردم بی دفاع غزه وارد یازدهمین روز خود شده است و حوادثی که طی این چند روز رخ داد، نشان می دهد که رژیم صهیونیستی در آستانه بالابردن پرچم سفید و تسلیم در برابر اراده فولادین ملت فلسطین به ویژه اهالی غزه است.

این کارشناس مسائل خاورمیانه افزود: در طول این مدت حوادثی رخ داد که قواعد درگیری در اراضی اشغالی را تغییر داد و موازنه قدرت را به نفع ملت فلسطین تغییر داد؛ صرف نظر از شمار بالای شهدا که تعداد آنها به 260 تن رسده و تعداد مجروحین که از 6 هزار نفر تجاوز کرده و ویرانی های ناشی از بمباران وحشیانه هواپیماهای رژیم صهیونیستی، الان وضعیت میدانی به نفع ملت فلسطین است.

وی تصریح کرد: بیش از 4 هزار موشک به سمت اراضی اشغالی پرتاب شده که این موشک ها با کاربردهای بسیار بالا ، پیچیدگی های بیشتر و از نوع پیشرفته است که این موشک ها شامل موشک های «سجیل»، «عیاش» و «کرنت» هستند که به 280 کیلومتری شمال اراضی اشغالی رسیده و حتی یکی از شمالی ترین شهرهای اراضی اشغالی را مورد هدف قرار داده است. همچنین مدت 11 روز است که فرودگاه بین المللی «بن گوریون» درگیر شده و پالایشگاه حیفا در حال آتش سوزی است.

هانی زاده در ادامه گفت: حتی آب آشامیدنی اراضی اشغالی به دلیل مورد هدف قرار گرفتن تصفیه خانه و آب شیرین کن حیفا، جیره بندی شده که این موضوع برای اولین مرتبه است که در اراضی اشعالی صورت می گیرد، به دلیل اینکه ابتکار عمل میدانی در دست رزمندگان فلسطینی است، آثار شکست در ارتش رژیم صهیونیستی کاملا روشن است و به دلیل فرسایشی شدن جنگ، ارتش رژیم صهیونیستی توان مدریریت میدانی جنگ را از دست داده است.

وی افزود: پذیرش آتش بس  یک پیروزی بزرگ دیگر بعد از پیروزی حزب الله در جنگ 33 روزه سال 2006 لبنان و دومین پیروزی بزرگ در عرصه محور مقاومت است؛ لذا رژیم صهیونیستی بعد از آتش بس با یک چالش امنیتی مواجه خواهد شد و مهاجرت معکوس از اراضی اشغالی به سمت اروپا و آمریکا شکل خواهد گرفت.

هانی زاده در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه این شکست می تواند یک عامل بازدارنده برای رژیم صهیونیستی برای جلوگیری از حملات آینده باشد، گفت: در واقع الان رژیم صهیونیستی با یک چالش امنیتی جدی مواجه شده است، اینکه مشخص شد گنبد آهنین که به هر حال تضمین کننده امنیت این رژیم بود، کارآیی لازم را ندارد و در برابر موشک های حماس و جهاد اسلامی ناکارآمد است و این یک پدیده جدید است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این موضوع باعث شکست ارتش رژیم صهیونیستی و فروپاشی تدریجی این رژیم خواهد شد و در واقع امنیت لازم برای این رژیم به وجود نخواهد آمد؛ با توجه به اینکه اساسا صهیونیست ها فقط به دنبال رفاه و امنیت هستند، این امنیت نیز از دست آنها گرفته شد و ناچار خواهند شد به دلیل اینکه دارای تابعیت دوگانه هستند، اراضی اشغالی را به سمت اروپا و امریکا ترک کنند و این مایه نگرانی اروپا و آمریکا است و به همین دلیل آمریکا به شدت نسبت به آینده اسرائیل نگران است، لذا این موضوع می تواند یک پیروزی بزرگ برای جبهه مقاومت باشد.

 

 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات