صفحه نخست >>  عمومی >> ویژه ها
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۸  ، 
کد خبر : ۳۳۰۸۷۵

نصرالله: تعرض به قدس یعنی جنگ منطقه‌ای و این جنگ یعنی زوال اسرائیل

نصرالله تصریح کرد، سران جنبش‌‌های مقاومت فلسطینی و فرماندهان شاخه‌های نظامی آن در نبرد اخیر در غزه  خوش درخشیدند.
پایگاه بصیرت / گروه بین المللی

سخنرانی «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله به مناسبت سالروز فرار نظامیان رژیم صهیونیستی از جنوب لبنان در ۲۵ ماه می ۲۰۰۰ معروف به «عید مقاومت و آزادسازی» آغاز شد.

وی در ابتدای سخنرانی خود گفت، علت عدم حضورش در روزهای گذشته از بعد از ماه رمضان، بیماری بوده است.  

نصرالله پیروزی مقاومت فلسطین در نوار غزه و نیز سالگرد آزادسازی جنوب لبنان را تبریک گفت و افزود: از ابتدای حوادث غزه، آخرین تحولات را با برادرانم در لبنان و خارج آن پیگیری می‌کردم. از اکنون در ماه می دو پیروزی بزرگ را در ۲۵ می ۲۰۰۰ در لبنان و ۲۱ می ۲۰۲۱ در غزه جشن می‌گیریم.

نصرالله تصریح کرد، سران جنبش‌‌های مقاومت فلسطینی و فرماندهان شاخه‌های نظامی آن در نبرد اخیر در غزه  خوش درخشیدند.

دبیرکل حزب‌‌الله در سخنرانی خود از شهدای لبنان و فلسطین و کشورهای عربی در مسیر آزادسازی جنوب لبنان از جمله  نقش بزرگ سید شهدای مقاومت حاج قاسم سلیمانی یاد کرد.

وی در ادامه گفت، پیروزی سال ۲۰۰۰ که ملت لبنان و مقاومت آن را رقم زدند نتیجه فداکاری جنبش‌ها و احزاب ملی لبنان بود.از مهمترین عوامل پیروزی سال ۲۰۰۰ موضع رسمی و محکم مقامات لبنان در آن روز از جمله «امیل لحود» ، «نبیه بری» و «سلیم الحص» بود.آزادسازی جنوب لبنان در سال ۲۰۰۰، دوره پیروزی‌‌ها را پایه‌گذاری کرد و در آن روز مقاومت این پیروزی را به همه فلسطین تقدیم کرد زیرا هدف آنجا بود.

نصرالله تأکید کرد، نتایج پیروزی سال ۲۰۰۰ راهبردی بود به همین دلیل سران دشمن درباره خطرات راهبردی این شکست هشدار دادند.این دستاورد، دوست و دشمن و مسأله فلسطین و نبرد را در برابر مسیر راهبردی متفاوتی قرار داد.

بر اساس گزارش شبکه «المنار»، وی در ادامه گفت، ورود قدس به دایره تهدید، فرماندهی مقاومت فلسطین را به اتخاذ موضعی تاریخی و قاطع سوق داد. دلیل نبرد اخیر در غزه، حماقت دشمن صهیونیستی، دست کم گرفتن مقاومت و اشتباه محاسباتی دشمن بود.

نصرالله تصریح کرد، رژیم صهیونیستی گمان می‌کرد که عکس‌العمل‌ها به پروژه یهودی‌سازی در قدس از حد بیانیه بالاتر نرود. مهم‌ترین خطا در برآورد دشمن این بود که گمان نمی‌کرد غزه اینچنین تصمیم تاریخی بگیرد.غزه دوست و دشمن را با این تصمیم خود در پاسخ به اقدامات رژیم اشغالگر در قدس غافلگیر کرد.  

وی ادامه داد، آنچه غزه در نبرد اخیر ارائه داد گامی تاریخی و منحصر به فرد در تاریخ نبرد با دشمن اسرائیلی بود و تحول تاریخی در نبرد شمسیر قدس این بود که غزه برای دفاع از قدس و اهالی آن وارد جنگ شد نه برای حفاظت از غزه. اهالی غزه و مقاومت آن آماده دفاع از قدس و مسجدالاقصی و فداکاری در راه آن بودند. نبرد شمشیر قدس موضوعی را نمایان کرد که صهیونیست‌ها باید آن را بفهمند و این موضوه، بازنگری در برآوردهایشان است.

دبیرکل حزب‌الله تصریح کرد، صهیونیست‌ها باید بفهمند که تعرض به قدس و مقدسات و مسجدالاقصی با هر دست‌درازی دیگر آنها متفاوت است و پاسخ به این تجاوز در مرزهای مقاومت غزه محدود نمی‌شود.وقتی مقدسات اسلامی و مسیحی در قدس در معرض خطری جدی قرار بگیرد، دیگر خط قرمز معنا ندارد.

وی خطاب به صهیونیست‌ها تأکید کرد: تجاوز به قدس و مسجدالاقصی به معنای جنگ منطقه‌ای است .

دبیرکل حزب‌الله ادامه داد: زمانی که دشمن اسرائیلی بداند که در برابر این معادله قرار دارد، می‌فهمد که نتیجه هر اقدامی در آینده، زوال این رژیم است.

نصرالله گفت، همه جهان در نبرد شمشیر قدس احساس کرد که در برابر ملت فلسطینی متحد قرار دارد که برای هدفی واحد در حرکت است. نبرد شمشیر قدس، اعتبار را به مسأله فلسطین در جهان بازگرداند و آن را بر رسانه‌ها تحمیل کرد. از جمله نتایج این نبرد احیای فرهنگ و روحیه مقاومت به عنوان تنها مسیر برای بازپس‌گیری سرزمین بود. نبرد شمشیر قدس ضربه‌ای محکم به روند عادی‌سازی روابط و رسانه‌های آن زد.

وی تأکید کرد: پس از نبرد شمشیر قدس می‌توانیم بگوییم که طرح معامله قرن ساقط شد. از جمله نتایج این نبرد دوباره نشان دادن چهره زشت اسرائیل بویژه نظام آپارتایدی آن است.از مهم‌ترین نتایج نبرد قدس بازگشتن جهت قطب‌نمای نبرد در منطقه به سمت دشمن حقیقی است.  

نصرالله گفت، از نتایج نبرد قدس ورود نوار غزه به تمام معادله فلسطین بود که تحولی بزرگ در نبرد است.  از دستاوردهای مقاومت اخیر در غزه، قدرت ادامه شلیک موشک در ساعت‌های از پیش اعلام شده بود. نبرد اخیر توانایی موشکی متفاوت مقاومت از نظر کمی و کیفی نبز برد موشک‌ها را نشان داد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات