صفحه نخست >>  عمومی >> اخبار ویژه
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۱:۱۲  ، 
کد خبر : ۳۳۰۸۵۸
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی:

مجلس اجازه خروج از چارچوب های تعیین شده مذاکرات را نمی دهد

با شناختی که از روحیات مجلس دارم، معتقدم که اگر مذاکرات در چارچوب های قانونی و منویات مقام معظم رهبری کاملا رعایت نشود، مجلس کوتاه نخواهد آمد.

زهرا ظهروند-خبرنگار/محمود عباس زاده مشکینی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی پایگاه خبری تحلیلی بصیرت درخصوص اتمام مهلت سه ماهه آژانس بین المللی اتمی گفت: مصوبه مجلس شواری اسلامی در این خصوص کاملا روشن است و ما ملزم نیستیم که یک طرفه به تعهدات برجامی خود ادامه دهیم و مجلس محکم و مقتدر در این راستا ایستاده است.

وی افزود: درباره بحث دوربین‌های آژانس در داخل ایران، دولت یک قرائتی را ارائه داد و بر مبنای همان نیز مذاکرات وین شروع شده و ادامه دارد و برداشت مجلس این است که چارچوبی که تعیین کرده، رعایت نشده است. غربی ها بحثی درباره بازگشت آمریکا به برجام را شروع کردند و جمهوری اسلامی وارد مرحله دوم مذاکرات وین شد، اما نظر مقام معظم رهبری و توصیه مبارک ایشان هم این است که از کشور یک صدای واحد بلند شود و تیم مذاکره کننده در چارچوب قانون عمل کنند. 

عباس زاده اظهار کرد:  اولویت مقام معظم رهبری برداشتن تمامی تحریم ها و سپس راستی آزمایی بود که در آن صورت می توانیم در مورد برجام بحث کنیم، قرار بود که در راستای همین چارچوب آقایان مذاکره کننده در وین، مذاکره کنند و بر اساس گزارشاتی که به ما ارائه شده گفته اند که در همین چارچوب مذاکرات انجام شده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: مذاکره کنندگان گفته اند که طرف های غربی می گویند که ما تحریم های موضوعی را بر می داریم و تحریم های اشخاص و برخی از دستگاه ها و نهادها را برنمی داریم که این موضوع در کمیسیون و در حضور آقای عراقچی بحث شد که بنده گفتم سیستم تحریمی که غربی ها و آمریکایی ها علیه جمهوری اسلامی ایران طراحی کرده اند مثل یک غده سرطانی می ماند که اگر این غده کاملا برداشته شود و به تعبیری جای آن، شیمی درمانی شود، در این صورت می توان امیدوار بود.

وی در ادامه تصریح کرد: اما اگر بخشی از این غده سرطانی را بردارند و بخشی دیگر را نگه دارند، می توانند از همان بخش باقی مانده تفسیر مفصل کنند و آن را به همه چیز ربط دهند، چراکه سیستم و ساز و کار تحریم ها را به گونه ای چیده اند که اگر بخشی از آن باقی بماند، می توانند آن را تفسیر مفصل کنند و هر جایی که بخواهند ربط دهند و تحت شمول قرار دهند. موضع مقام معظم رهبری در خصوص لغو کامل تحریم ها بسیار هوشمندانه است که فرمودند باید تمامی تحریم ها برداشته شود.

محمودزاده گفت: برداشت کمیسیون امنیت ملی این است که دولت و تیم مذاکره کننده ما کاملا در چارچوب تعیین شده جلو نمی روند؛ اما با شناختی که از روحیات مجلس دارم، معتقدم که اگر مذاکرات در چارچوب های قانونی و منویات مقام معظم رهبری کاملا رعایت نشود، مجلس کوتاه نخواهد آمد. درخصوص خاموش شدن دوربین ها بعد از اتمام سه ماهه به آژانس بین المللی اتمی نیز این بود که دوربین ها باید خاموش شود.

 

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
حبیبیان
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۴
0
0
باسلام.چنانچه غیر از منویات رهبری و قانون رفع تحریمهای مجلس عمل نشود،نظام دچار تناقض و پارادوکس می شود و دشمن هم همین را می خواهد! پس فاستقم کما أُمرت..یاعلی..
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات