صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۲  ، 
کد خبر : ۳۳۰۸۷۳

تظاهرات فلسطینیان در رام الله در اعتراض به سفر بلینکن

شمار زیادی از فلسطینیان روز سه شنبه در شهر «رام الله» در فلسطین اشغالی در اعتراض به سفر وزیر خارجه آمریکا به این شهر تظاهرات کردند.

به نوشته روزنامه «جروزالم پست» این تظاهرات توسط نیروهای اسلامی و جناح‌های مختلف فلسطینی برگزار شد. معترضان در این تظاهرات شعارهای «آمریکا سر مار است» و «ما مخالف پذیرش دشمنان ملت فلسطین در سرزمین خود هستیم» سر دادند. برخی از معترضان نیز پلاکاردهایی را در انتقاد از سفر بلینکن به رام الله حمل می‌کردند.

معترضان همچنین هماهنگی امنیتی بین رژیم اسرائیل و تشکیلات خودگردان فلسطین در کرانه باختری را محکوم کردند. فلسطینی ها شعار دادند: «این هماهنگی امنیتی شرم آور است» و «توافق نامه اوسلواز بین رفته است.»

سخنگوی معترضان در بیانیه‌ای گفت: «سفر بلینکن یک نقاب سیاسی و دیپلماسی بدخواهانه است تا تلاش کند تا مبارزه واحد ما را از هم گسیخته و برنامه استعماری و سرمایه داری که به سنگرهای جنبش آزادی خواهی ضربه می زند را تحریک کند.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «ما تحمیل مذاکرات دروغین بین استعمارگران و سران فاسد در رام الله از سوی آمریکا را رد می‌کنیم.»

وزیر خارجه آمریکاروز سه‌شنبه)در اولین سفر خود به منطقه غرب آسیا، وارد فلسطین اشغالی شد. علاوه بر مسئله جنگ اخیر رژیم صهیونیستی با نوار غزه و تاکید بر حفظ آتش‌بس، موضوع ایران و مذاکرات وین هم در دستور کار دیدار وی با مسئولان تل‌آویو بود.

«گیلعاد اردان» نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل  پیش از به زمین نشستن هواپیمای بلینکن، در مصاحبه با شبکه رادیویی «گالگالاتز» گفت: «هدف اصلی این سفر، این است که مکانیسمی پیدا کنیم تا از رسیدن پول‌های ورودی به نوار غزه، به دست حماس و تقویت زیرساخت‌های تروریستی جلوگیری کنیم. ما و آمریکا باید چشم در چشم هم نگاه کنیم.»

وی همچنین افزود: «موج اظهارات ضد صهیونیستی در آمریکا باید مهمترین مسئله در جلسه امروز با بلینکن باشد. این نوعی سیاه‌نمایی است که در اسرائیل اتفاق افتاده و بسیاری از حامیان فلسطین را تشویق کرده، کسانی که نمی‌دانند از تروریسم حمایت می‌کنند.»

این مقام صهیونیست درباره قطع کمک‌های آمریکا به تشکیلات خودگردان فلسطین نیز مدعی شد: «این مشکل ما نیست. اسرائیل بارها پروژه‌های انسانی را پیشنهاد داده اما ابومازن (محمود عباس) به مخالفت اصرار دارد. امیدواریم این مسئله را برای بلینکن روشن کنیم.»

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات