صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۳  ، 
کد خبر : ۳۳۱۱۶۵
ابوترابی‌فرد:

راه پیشرفت و توسعه در داخل کشور است/ امام فرهنگ‌ مقاومت در مقابل ظلم را در دنیا نهادینه کرد

حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن ابوترابی‌فرد امام جمعه موقت تهران صبح امروز در یادواره شهدای روحانی دشت بزرگ ورامین که در سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) در مسجد صاحب الزمان ورامین برگزار شد، اظهار کرد: درود می‌فرستیم به روح پاک شهدای دشت بزرگ ورامین، پیشگامان نهضت انقلاب اسلامی ایران به خصوص ۲۱ شهید روحانی که در مکتب امام جعفر صادق(ع) تدریس می‌کردند که به درجه رفیع شهادت نایل آمدند و نام خود را در تاریخ ماندگار جمهوری اسلامی ایران ثبت کردند.

وی با اشاره به اینکه کشور ایران به عنوان مکتب شیعه در جهان اسلام می‌درخشورامیند، گفت: یکی از واقعیت‌های جهان اسلام و پیروان امام جعفر صادق(ع)، تحولات علمی و پیشرفت در حوزه‌های مختلف است که مردم به صورت ویژه و خاص مشاهده می‌کنند.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: در حال حاضر عراق مدیون دلاوری‌های جوانان شیعه و مرجع شیعه در عراق است که با ورود به موضوعات باعث پایان یافتن اغتشاشات و داعش شد، تشکیل نیروهای جهادی در عراق و ورود مرجع شیعه به این موضوع باعث شد تا تمام نقشه‌های استکبار جهانی از بین برود، این موضوع در فلسطین و لبنان نیز صدق می‌کنند که فرزندان علی بن ابی‌طالب در دنیا در حال خلق حماسه هستند.

ابوترابی‌فرد افزود: در لبنان،‌ رهبری مرجع شیعه را یکی از شاگردان امام جعفر صادق بر عهده دارد و هر روز عرصه را بر روی اسرائیل غاصب در منطقه تنگ می‌کند.

وی تصریح کرد: در زمان حیات امام جعفر صادق(ع) ۴ هزار شاگرد و ۹۰۰ استاد در آن زمان در مدینه مورد آموزش بودند تا مکتب شیعه را در جهان ترویج دهند.

امام جمعه موقت تهران گفت: بعضی‌ها می‌گویند که حوزه علمیه بانوان در ایران و در انقلاب و اسلامی تأسیس شده است ولی باید بدانید که حوزه علمیه بانوان در زمان امام جعفر صادق وجود داشت و شکل گرفته بود.

ابوترابی‌فرد بیان کرد: نتیجه تعلیم دین در مکتب جعفری این بود که رهبری فرزانه، با دانش و فهم بالا در جهان اسلام رهبری کشور را بر عهده بگیرد.

وی افزود: امام خمینی (ره) تمام عمر خود را در حوزه و مکتب جعفری آموزش دید و راه را برای آراستگی مدرسه امام جعفر صادق (ع) هموار کرد.

امام جمعه موقت تهران گفت: تمام دستاوردهای دنیای امروز اسلام و مکتب شیعه حاصل تلاش فقه‌ها است، اگر فقه‌های مکتب جعفری نبودند این پیشرفت‌ها بدست نمی‌آمدند، فقه‌ها هستند که راه انبیاء را ادامه می‌دهند و در مقابل ظلم و ستم و  بی‌داد، ایستادگی و از حقوق ملت و مردم دفاع می‌کنند.

ابوترابی‌فرد تاکید کرد: مکتب خمینی(ره) در هر جا به پا شد فریاد عدالت و عدالت خواهی در آنجا به صدا در آمد، این عدالت خواهی محصول والای انقلاب اسلامی ایران است که در حال صادر شدن به دنیا است و شما می‌بینید هر ملتی از انقلاب اسلامی کپی برداری کرد به سمت پیشرفت و توسعه حرکت کرد.

وی عنوان کرد: امام خمینی(ره) مرد خدا ترسی بود و هر کاری انجام می‌داد برای رضای خدا و مردم انجام بود و فرهنگ‌ مقاومت و ایستادگی را در مقابل ظلم و ستم در دنیا نهادینه کرد.

امام جمعه موقت تهران در انتها خاطرنشان کرد: در انتخابات پیش رو با انتخاب درست این مسیر را هموار کنیم تا راه پیشرفت و توسعه کشور هموار باشد، چرا که راه پیشرفت و توسعه کشور در داخل کشور است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات