صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۶  ، 
کد خبر : ۳۳۱۹۵۷

مقام آمریکایی: از گروه‌های عراقی درخواست می‌کنیم کاری با ما نداشته باشند

یک مقام آمریکایی از گروه‌های عراقی که مواضع آمریکا را هدف حمله قرار می‌دهند خواسته کاری با آمریکا نداشته باشند.
«جوئی هود»، دستیار موقت وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه‌ای با شبکه خبری «العربیه» گفته ایالات متحده، علی‌رغم تشدید حملات این گروه‌ها به مواضع کشورش در عراق با آنها درگیر «جنگ عیان» نیست.
هود از گروه‌های عراقی که در هفته‌های گذشته مواضع آمریکا در عراق را هدف قرار داده‌اند به عنوان «شبه‌نظامیان» یاد کرده است. او گفت: «درک می‌کنم بعضی از این شبه‌نظامیان با کارهایی که ایالات متحده هنگام مبارزه با داعش انجام می‌دهد کاملاً مخالفند.»
وی در ادامه گفت: «ولی ما از آنها می‌خواهیم، از آنها خواهش می‌کنیم کاری با ما نداشته باشند و ما هم کاری با آنها نخواهیم داشت تا بتوانیم با این دشمن مشترک، یعنی داعش بجنگیم.»
هود در ادامه مدعی شد حملات مکرر گروه‌های عراقی به مواضع و نیروهای آمریکا «به نفع هیچ‌کس نیست وفقط به داعش آزادی عمل بیشتری می‌دهد.»
در جدیدترین حمله به منافع آمریکا در عراق، بامداد پنجشنبه منابع محلی عراقی گزارش داده بودند یک کاروان آمریکایی در منطقه بین استان «الناصریه» و «البصره» هدف حمله قرار گرفت. 
این حملات در شرایطی انجام می‌شود که گفته می‌شود آمریکا در تلاش است گفت‌وگوهای راهبردی با دولت عراق در خصوص خروج نظامیان آمریکایی را به تأخیر بیندازد.
از زمان شهادت سردار سپهبد حاج «قاسم سلیمانی» فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و «ابومهدی المهندس» نایب رئیس سازمان الحشدالشعبی عراق، کاروان‌های لجستیکی متعلق به ائتلاف آمریکا به طور هفتگی و گاهی در طول یک روز چند بار هدف انفجار بمب کنار جاده‌ای قرار می‌گیرند. گروه‌های مقاومت عراق تاکید دارند که دولت عراق با عمل به مصوبه پارلمان این کشور، باید نیروهای بیگانه را از عراق اخراج کند.
به‌رغم اظهارات مقامات آمریکایی و عراقی درباره محدود شدن مأموریت نظامیان بیگانه به آموزش و مشاوره‌دهی به نیروهای عراقی، گرو‌ه‌های مقاومت عراق با اشاره به ورود گسترده کاروان‌های لجستیکی آمریکایی به خاک این کشور و مشارکت نیروهای آمریکایی در عملیات‌های نظامی عراق تأکید دارند که این اقدامات نمی‌تواند بیانگر محدود شدن مأموریت نظامیان آمریکایی باشد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات